آیا یک شیرین کننده کم کالری نیز می تواند سلامت روده شما را بهبود بخشد

شیرین کننده کم کالری

آیا یک شیرین کننده کم کالری نیز می تواند سلامت روده شما را بهبود بخشد؟

مصرف‌کنندگان اغلب به دنبال جایگزین‌هایی برای شکر هستند، که محققان را بر آن داشته تا به توسعه شیرین‌کننده‌های مصنوعی کم کالری توجه کنند.

ترکیب رژیم غذایی، از جمله مصرف قند، می تواند بر ترکیب باکتری های روده تأثیر بگذارد که بر سلامت کلی تأثیر می گذارد.

یک مطالعه اخیر اثرات پری بیوتیک یا تحریک کننده باکتری یک شیرین کننده جدید را بررسی کرد. محققان دریافتند که شیرین کننده جدید کم کالری باعث رشد باکتری های مفید روده می شود.

کربوهیدرات ها بخشی از یک رژیم غذایی سالم هستند، اما پزشکان اغلب توصیه می کنند مصرف شکر بسیار تصفیه شده را محدود کنید. از این رو، محققان علاقه مند به حفظ شیرینی محصولات و در عین حال کاهش مصرف کلی قند بوده اند.

مطالعه اخیر منتشر شده به مزایای بالقوه پری بیوتیک یک شیرین کننده مصنوعی جدید و سطح شیرینی محصول پرداخت. آنها دریافتند که شیرین کننده هم از پنل تست حسی عبور کرده و هم رشد باکتری های مفید روده را افزایش می دهد.

قند بالا و میکروبیوم

کربوهیدرات‌ها بخش مهمی از رژیم غذایی انسان هستند. کربوهیدرات ها در نهایت به گلوکز تجزیه می شوند و انرژی بدن را تامین می کنند. با این حال، خوردن مقادیر زیاد کربوهیدرات‌های ساده، مانند شکر ، می‌تواند منجر به مشکلات سلامتی مانند چاقی شود.

مردم باید برای حفظ رژیم غذایی متعادل که شامل مقادیر بیش از حد قند نباشد، تلاش کنند. این منجر به تمایل به توسعه شیرین کننده های مصنوعی شده است که طعم غذاها را شیرین می کند اما کالری اضافی قند را در نداشته باشد.

یکی دیگر از اجزای حیاتی سلامت، حفظ میکروبیوم روده سالم یا باکتری های مفیدی است که در روده ما زندگی می کنند. میکروبیوم روده به حفظ سلامت بدن از جمله متابولیسم و ​​پاسخ ایمنی کمک می کند. میکروبیوم روده را می توان تحت تأثیر رژیم غذایی قرار داد پس تغذیه برای سلامت روده ضروری است.

کمک به باکتری های خوب روده

مطالعه مورد بحث استفاده از یک شیرین کننده مصنوعی کم کالری خاص را ارزیابی کرد. این شیرین کننده ترکیبی از موگروسیدهای اصلاح شده با آنزیم ها و گالاکتولیگوساکاریدها (GOS) است و نوعی قند موجود در محصولات لبنی، برخی از سبزیجات ریشه ای و حبوبات است.

محققان می خواستند از این ترکیب استفاده کنند زیرا گالاکتولیگوساکاریدها دارای خواص پری بیوتیک است، به این معنی که آنها برای میکروارگانیسم های ساکن در انسان مفید هستند، گالاکتولیگوساکاریدها همچنین کالری کمی دارد.

عصاره موگروسید V که در میوه راهب یافت می شود بسیار شیرین تر از شکر است. هنگامی که با آنزیم های خاصی ترکیب می شود، طعمش بهبود می یابد. ترکیب این عوامل از نظر تئوری، مصرف قند را کاهش می دهد و به مزایای سلامتی شیرین کننده می افزاید.

محققان این شیرین کننده مصنوعی را با هدف بررسی فواید و شیرینی پری بیوتیک آن در مقایسه با شکر معمولی مورد مطالعه قرار دادند.

اول، آنها از آزمایش مدفوع انسان برای بررسی رشد باکتری های روده در هنگام استفاده از شیرین کننده در مقایسه با گروه شاهد استفاده کردند. آنها دریافتند که این شیرین کننده باعث رشد چندین نوع باکتری مفید روده از جمله بیفیدوباکتریوم، انتروکوکوس، باکتریوئیدها و کلستریدیوم کوکویدها می شود.

برای ارزیابی شیرینی، محققان با گروهی از متخصصان حسی آموزش دیده کار کردند که شیرین کننده را با شکر مقایسه کردند. آنها دریافتند که شیرین کننده شیرینی قابل مقایسه با شکر دارد که نشان می دهد می تواند به عنوان یک جایگزین خوش طعم برای شکر عمل کند.

 

این مطالعه داده های جالبی را ارائه کرد، اما این منطقه به تحقیقات بیشتری نیاز دارد. ابتدا، محققان رشد باکتری ها را در شرایط آزمایشگاهی بررسی کردند، به این معنی که تحقیقات بیشتر باید شامل تعامل انسانی باشد که ممکن است نتایج را تحت تاثیر قرار دهد یا تغییر دهد. مقادیر و توصیه های غذایی اجزای شیرین کننده نیز نیاز به ارزیابی بیشتری دارد.

این مطالعه فناوری نوآورانه‌ای را برای تولید نسل جدیدی از شیرین‌کننده‌ها ارائه می‌کند که ممکن است خواسته‌های مصرف‌کنندگان را در مورد جستجوی جایگزین‌هایی برای قندهای ساده برآورده کند، که طبق توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی برای کاهش مصرف قندهای آزاد به کمتر از 10 درصد کل انرژی دریافتی مورد مناسب است.

امتیاز 5 از 5

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی