رژیم غذایی سرشار از n-3-PUFA با کاهش خطر سرطان سینه مرتبط است

سرطان سینه

رژیم غذایی سرشار از n-3-PUFA با کاهش خطر سرطان سینه مرتبط است

رژیم غذایی سرشار از اسیدهای چرب اشباع نشده n-3 (PUFAs) با کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه در میان زنان در چین مرتبط است.

محققان ارتباط بین خطر ابتلا به سرطان سینه و دریافت n-3 (PUFAs) در زنان چینی را در یک مطالعه مورد شاهدی شامل 1589 مورد و 1621 نفر به عنوان گروه شاهد یا کنترل مورد بررسی قرار دادند. برای ارزیابی داده های رژیم غذایی از پرسشنامه بسامد غذایی معتبر استفاده شد.

محققان ارتباطی را برای دریافت بیشتر n-3 (PUFAs) های دریایی و کل n-3 (PUFAs) A با خطر کمتر سرطان سینه مشاهده کردند، همچنین ارتباط معکوس برای رژیم غذایی حاوی  آلفا-لینولنیک اسید، ایکوزاپنتانوئیک اسید، دوکوزاپنتانوئیک اسید و دوکوزاهگزانوئیک اسید با خطر ابتلا به سرطان پستان مشاهده شد. این ارتباط معکوس برای زنان پیش از یائسگی و زنان با گیرنده استروژن مثبت(ER)، گیرنده پروژسترون مثبت (PR) و تومورهای PR مثبت ER مثبت قوی تر بود. در زنان چاق/ دارای اضافه وزن، اما نه در زنان با وزن طبیعی، کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه به طور قابل توجهی با افزایش مصرف n-3 PUFA مرتبط بود. اثر متقابل قابل توجهی برای اسید لینولئیک و n-3 (PUFAs) های دریایی مشاهده شد.

رئیس انجمن یائسگی آمریکای شمالی، در بیانیه‌ای گفت: «این مطالعه تأثیر عادات سبک زندگی و به‌ویژه مصرف اسیدهای چرب غیراشباع در رژیم غذایی را بر خطر ابتلا به سرطان پستان نشان می‌دهد».

امتیاز 5 از 5

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی