دلمه با فیله مرغ

دلمه با فیله مرغ

اما چیزی كه مهم است و خیلی از بیماران را همیشه نگران می‌كند غذای آنهاست. خب این دوستان باید توجه كنند كه اگر تنها چند نكته ای كه پزشكشان به آنهاگفته، در پخت و تهیه غذایشان رعایت كنند، می تواند یك غذای خوب و دلچسب را با خیال راحت میل كنند.نام غذای امروز دلمه فیله مرغ بخارپز شده است.
● مواد لازم: ۴ عدد فیله مرغ كوبیده شده و پهن شده. توصیه می كنم كاملا فیله مرغ را بكوبید و حتی الامكان چرخ كنید. / كدو: خلال شده ۲عدد به اندازه بندانگشت / فلفل دلمه قرمز: ۱ عدد خلال شده. بهتر است فلفل دلمه شما كاملا رسیده باشد تا از طعم خوبی برخوردار باشد. / ماست بی‌نمك: نصف یك لیوان. اگر از ماست ترش یا ماست هایی كه طعم شیر خشك می دهند استفاده كنید، مزه غذای شما كاملا متفاوت خواهد بود. / روغن زیتون: ۲ قاشق غذاخوری / پودرسیر: ۱ قاشق چای‌خوری. در این مورد هم پیشنهاد می كنم كه از پودر سیر كاملا گرد شده باشد. چون بسیار راحت تر به خورد غذا می‌رود. / جعفری تازه و خرد شده: ۳ قاشق غذاخوری. البته اگر با ذائقه شما جور باشد، به جای جعفری می‌توانید از شوید خشك استفاده كنید. اما مقدار آن را به یك سوم جعفری یعنی معادل ۱ قاشق غذاخوری كاهش دهید. / آخرین مورد هم یك عدد لیموی تازه است.
● دستور طبخ: ابتدا فلفل دلمه و كدو را به صورت خلالی خرد می كنیم. بعد فیله مرغ را روی تخته پهن می كنیم و در وسط آن خلال‌های فلفل دلمه و كدو را می‌چینیم. بعد فیله مرغ را لوله می‌كنیم و با خلال دندان آن را می‌بندیم. درست مطابق عكس، این لوله های فیله مرغ را با ۵ استكان آب بدون نمك می‌گذاریم تا پخته شوند. حالا نوبت می رسد به سس رژیمی این غذا. در یك ظرف، ماست را با روغن زیتون، آبلیمو، جعفری یا شوید خوب هم زده تا یك دست شود. مطمئن باشید سس خوشمزه ای درست كرده اید. بعد از اینكه سس درست شد، دلمه‌های مرغ را از آب خارج كرده و سسمان را كه اسمش سس ماست رژیمی با سبزیجات است روی آن می‌دهیم. یادتان باشد ماست با موادی كه گفته شد خوب هم زده شود و وقتی كاملا یك دست شد آن را روی مرغ دهید. در ضمن مواظب چوب خلال‌ها موقع خوردن غذا باشید.

امتیاز دهید

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی