ارتباط ویتامین D و کلسیم با سرطان کولورکتال

ویتامین D و کلسیم

آدنوم کولورکتال تومورهای خوش خیم هستند که می تواند به سرطان منجر می شو و معمولا به عنوان پولیپ شناخته شده اند. یک مطالعه تصادفی بزرگ نشان داده شد که مکمل ویتامین D و کلسیم باعث محافظت در برابر ابتلا به سرطان کولورکتال نمی شوند.

در این مطالعه که با هدف ارتباط کلسیم و و یتامین D با سرطان کلورکتال که در 11 بیمارستان ایالات متحده از جمله مرکز پزشکی هیچکاک-دارتموث انجام شد بیش از 2،200 بزرگسالان 45 تا 75 ساله در این کارآزمایی تصادفی شرکت کردند،

همه ی شرکت کنندگان در مطالعه دارای سابقه آدنوم کولورکتال و بدون هر گونه پولیپ باقی مانده پس از کولونوسکوپی بودند بیماران به طور تصادفی به گروه های دریافت کننده ی ویتامین D3 یا کلسیم یا هر دو و و دارونما تقسیم شدند و روزانه(1000 IU) ویتامین D3 و ( mg1200 ) کلسیم برای پیشگیری ازسرطان کولورکتال به آنها داده شد.

دکتر الیزابت باری که یک محقق در مرکز سرطان نوریس پنبه دارتموث-هیچکاک و در مدرسه Geisel پزشکی در دارتموث است گفت: چیزی که در این مطالعه مهم است این است که پزشکان به طور معمول غربالگری ویتامین D در چکاپ معمول بهداشتی انجام دهند، و توصیه کرد که بیماران مکمل بگیرند.

مطالعات مشاهده ای قبلی نشان می دهند که سطوح پایین ویتامین D در انسان ممکن است خطر سرطان روده بزرگ را افزایش دهد، اما در تنظیم دقیق تر از یک کارآزمایی تصادفی کنترل -پلاسبو، ما متوجه شدیم که مکمل ویتامین D و کلسیم خطر آدنوم کولورکتال که پیش سازهای سرطان هستند را کاهش نمی دهد.

برخلاف انتظار محققان این مطالعه، مکمل یاری روزانه به مدت 3-5 سال خطر ابتلای مجدد به آدنوم کولورکتال در میان شرکت کنندگان دراین مطالعه را کاهش نمی دهد. و بررسی دقیق تر داده ها نشان می دهد که تفاوت در ساختار ژنتیکی شرکت کنندگان ممکن است پاسخ به درمان با ویتامین D و کلسیم و اینکه آیا درمان طولانی مدت با ویتامین D ممکن است برای پیشگیری مورد نیاز باشد یا خیر تحت تاثیر قرار دهد. در این میان، بری گفت: تاکید بر اهمیت حذف کولونوسکوپی پولیپ به عنوان موثرترین راه برای محافظت در برابر سرطان روده بزرگ نیز مهم است.

امتیاز دهید

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی