برترین غذاها برای مبارزه با سرطان

درمان سرطان

هیچ غذایی نمی تواند از سرطان جلوگیری کند، اما ترکیب مناسب غذاها ممکن است تفاوتی را ایجاد کند. در زمان صرف غذا، تعادلی بین حداقل دو سوم غذاهای گیاهی و حداکثر یک سوم پروتئین حیوانی ایجاد کنید.

میوه ها و سبزیجات سرشار از مواد مغذی ضد سرطان هستند – و هر چه رنگ بیشتری داشته باشند، مواد مغذی بیشتری دارند. این غذاها می توانند از راه دوم نیز به کاهش خطر کمک کنند، زمانی که به شما در رسیدن و حفظ وزن سالم کمک می کنند. حمل وزن اضافی خطر ابتلا به سرطان های متعدد از جمله سرطان روده بزرگ، مری و کلیه را افزایش می دهد. سبزیجات مختلف به خصوص سبزیجات سبز تیره، قرمز و نارنجی بخورید.

فولات طبیعی یک ویتامین B مهم است که ممکن است به محافظت در برابر سرطان روده بزرگ، رکتوم و سینه کمک کند. می توانید آن را به وفور در میز صبحانه پیدا کنید. غلات صبحانه غنی شده و محصولات گندم کامل منابع خوبی از فولات هستند. همینطور آب پرتقال، خربزه و توت فرنگی.

سایر منابع خوب فولات مارچوبه و تخم مرغ هستند. شما همچنین می توانید آن را در لوبیا، تخمه آفتابگردان و سبزیجات سبز برگ مانند اسفناج یا کاهوی رومی پیدا کنید. بهترین راه برای دریافت فولات از طریق قرص نیست، بلکه با خوردن مقدار کافی میوه، سبزیجات و محصولات غلات غنی شده است. زنانی که باردار هستند یا ممکن است باردار شوند، باید مکمل مصرف کنند تا مطمئن شوند که اسید فولیک کافی دریافت می کنند تا از برخی نقص های مادرزادی جلوگیری شود.

کاهش مصرف گوشت های فرآوری شده مانند بولونیا، ژامبون و هات داگ به کاهش خطر ابتلا به سرطان کولورکتال و معده کمک می کند. همچنین، خوردن گوشت‌هایی که با روش دودی کردن یا نمک سود تهیه شده اند، قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی را افزایش می‌دهد که به طور بالقوه می‌توانند باعث سرطان شوند.

این که آیا این لیکوپن (رنگدانه‌ای که به گوجه‌فرنگی‌ها رنگ قرمز می‌دهد) یا چیز دیگری، مشخص نیست، اما برخی از مطالعات خوردن گوجه فرنگی را با کاهش خطر ابتلا به چندین نوع سرطان از جمله سرطان پروستات مرتبط دانسته اند. مطالعات همچنین نشان می دهد که محصولات فرآوری شده گوجه فرنگی مانند آب، سس یا رب، پتانسیل مبارزه با سرطان را افزایش می دهند.

چای، به ویژه چای سبز، ممکن است یک مبارزه قوی با سرطان باشد. در مطالعات آزمایشگاهی، چای سبز رشد سرطان در سلول های روده بزرگ، کبد، سینه و پروستات را کند کرده یا از آن جلوگیری کرده است. همچنین تأثیر مشابهی در بافت ریه و پوست داشت. و در برخی از مطالعات طولانی مدت، چای با خطر کمتری برای سرطان مثانه، معده و پانکراس مرتبط بود. اما قبل از اینکه بتوان چای را به عنوان یک مبارزه کننده سرطان توصیه کرد، تحقیقات بیشتری در مورد انسان مورد نیاز است.

انگور و آب انگور به خصوص انگور ارغوانی و قرمز حاوی رسوراترول هستند. رسوراترول دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی و ضد التهابی است. در مطالعات آزمایشگاهی، از آسیب هایی که می تواند فرآیند سرطان در سلول ها را تحریک کند، جلوگیری کرده است. شواهد کافی وجود ندارد که بگوییم خوردن انگور یا نوشیدن آب انگور یا شراب (یا مصرف مکمل ها) می تواند از سرطان پیشگیری یا درمان کند.

سرطان های دهان، گلو، حنجره، مری، کبد و سینه همگی با نوشیدن الکل مرتبط هستند. الکل همچنین ممکن است خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ و راست روده را افزایش دهد. انجمن سرطان آمریکا توصیه می‌کند که از نوشیدن الکل خودداری کنید، اما اگر این کار را می‌کنید، اگر مرد هستید، الکل را به بیش از دو نوشیدنی در روز و اگر زن هستید یک نوشیدنی در روز محدود کنید.

آب نه تنها تشنگی شما را برطرف می کند، بلکه ممکن است از شما در برابر سرطان مثانه محافظت کند. خطر کمتر ناشی از نقش آب در رقیق کردن غلظت عوامل بالقوه ایجاد سرطان در مثانه است. همچنین نوشیدن مایعات بیشتر باعث تکرر ادرار می شود. این باعث می شود مدت زمانی که این عوامل در تماس با پوشش مثانه باقی می مانند.

لوبیا برای شما بسیار مفید است، جای تعجب نیست که ممکن است به مبارزه با سرطان نیز کمک کند. آنها حاوی چندین ماده شیمیایی گیاهی هستند که ممکن است از سلول های بدن در برابر آسیب هایی که می تواند منجر به سرطان شود، محافظت کند. در آزمایشگاه، این مواد رشد تومور را کند کرده و از انتشار موادی که به سلول‌های مجاور آسیب می‌رسانند از تومورها جلوگیری می‌کند.

سبزیجات چلیپایی شامل کلم بروکلی، گل کلم، کلم، کلم بروکسل، بوک چوی و کلم پیچ هستند. اما مهمتر از همه، اجزای موجود در این سبزیجات ممکن است به بدن شما در دفاع در برابر سرطان هایی مانند روده بزرگ، سینه، ریه و دهانه رحم کمک کنند. تحقیقات آزمایشگاهی امیدوارکننده بوده است، اما مطالعات انسانی نتایج متفاوتی داشته است.

سبزیجات با برگ سبز تیره مانند سبزی خردل، کاهو، کلم پیچ، کاسنی، اسفناج و شاتوت سرشار از فیبر، فولات و کاروتنوئیدها هستند. این مواد مغذی ممکن است به محافظت در برابر سرطان دهان، حنجره، پانکراس، ریه، پوست و معده کمک کنند.

کورکومین ماده اصلی زردچوبه ادویه هندی و یک مبارزه بالقوه سرطان است. مطالعات آزمایشگاهی نشان می‌دهد که می‌تواند تبدیل، تکثیر و تهاجم سلول‌های سرطانی را برای طیف وسیعی از سرطان‌ها سرکوب کند. تحقیقات در مورد انسان ادامه دارد.

نحوه پختن گوشت می تواند در میزان خطر سرطان آن تفاوت ایجاد کند. سرخ کردن، کباب کردن و بریان کردن کردن گوشت در دمای بسیار بالا باعث تشکیل مواد شیمیایی می شود که ممکن است خطر سرطان را افزایش دهد. به نظر می رسد سایر روش های پخت مانند آب پز یا بخار پز کردن یا غذاهای خورشتی و آبگوشتی کمتر از این مواد شیمیایی تولید می کنند. و وقتی گوشت را خورش می‌دهید، به یاد داشته باشید که مقدار زیادی سبزیجات سالم اضافه کنید.

توت فرنگی و تمشک دارای فیتوشیمیایی به نام اسید الاژیک هستند. این آنتی اکسیدان قوی ممکن است به طور همزمان به چندین روش از جمله غیرفعال کردن برخی از مواد سرطان زا و کند کردن رشد سلول های سرطانی با سرطان مبارزه کند. با این حال، هنوز مدرک کافی وجود ندارد که بگوییم می تواند با سرطان در انسان مبارزه کند.

آنتی اکسیدان های قوی موجود در زغال اخته ممکن است ارزش زیادی در حمایت از سلامت ما داشته باشند، که از سرطان شروع می شود. آنتی اکسیدان ها ممکن است با از بین بردن رادیکال های آزاد بدن قبل از آسیب رساندن به سلول ها، به مبارزه با سرطان کمک کنند. اما تحقیقات بیشتری لازم است. سعی کنید جو دوسر، غلات، ماست، حتی سالاد را با زغال اخته اضافه کنید تا مصرف این توت های سالم را افزایش دهید.

شکر ممکن است مستقیما باعث سرطان نشود. اما ممکن است جایگزین سایر غذاهای غنی از مواد مغذی شود که به محافظت در برابر سرطان کمک می کنند. و شمارش کالری را افزایش می دهد که به اضافه وزن و چاقی کمک می کند. اضافه وزن نیز عامل خطر سرطان است. میوه جایگزین شیرینی و غنی از ویتامین است.

ویتامین ها ممکن است به محافظت در برابر سرطان کمک کنند. اما این زمانی است که شما آنها را به طور طبیعی از غذا دریافت می کنید. هم انجمن سرطان آمریکا و هم موسسه تحقیقات سرطان آمریکا تاکید می‌کنند که دریافت مواد مغذی ضد سرطان از غذاهایی مانند آجیل، میوه‌ها و سبزیجات دارای برگ سبز بسیار برتر از دریافت آنها از مکمل‌ها است. داشتن یک رژیم غذایی سالم بهترین است.

امتیاز 5 از 5

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی