کارهایی برای جلوگیری از تشنگی در طول روزه‌داری

ماه رمضان

یک متخصص طب سنتی گفت: انجام برخی از اقدامات در ایام روزه‌داری باعث می‌شود تا روزه‌داران تشنگی کمتری احساس کنند. خبرگزاری فارس: کارهایی که برای جلوگیری از تشنگی در طول روزه‌داری مؤثر است
غلامرضا کردافشاری در گفت‌وگو با فارس گفت: یکی از مسائلی که روزه‌داران با آن مواجه می‌شوند، کم‌آبی و تشنگی است که گرمای هوا، آن را تشدید می‌کند؛ این موضوع به این دلیل اهمیت دارد که کم‌آبی باعث اختلال در وضعیت آب و الکترولیت‌ها در بدن شده و سلامتی را به مخاطره می‌اندازد.
وی گفت: یکی از اقداماتی که روزه‌داران باید به آن توجه کنند این است که آب را در بین وعده‌های غذایی مصرف نکنند چون باعث بروز نفخ و اختلال در هضم غذا می‌شود همچنین در وعده افطار و سحر از غذاهای نشاسته‌دار کمتر مصرف کنند چون این غذاها برای هضم به آب زیادی احتیاج دارند.
این متخصص طب سنتی گفت: مصرف آب یخ شاید در ظاهر باعث رفع تشنگی شود اما تشنگی را بیشتر می‌کند.
کردافشاری گفت: از خوابیدن بلافاصله پس از خوردن غذا در وعده سحر مخصوصاً اگر غذا با طبع گرم باشد باید پرهیز کرد.
وی ادامه داد: در طول روزه‌داری باید از ورزش‌های سخت و معرق پرهیز کرد چون باعث بروز کم‌آبی شدید در بدن می‌شود.
وی تصریح کرد: در ماه رمضان در طول روز از حمام‌های بسیار داغ مثل سونا باید دوری کرد چون تعریق در این حمام‌ها باعث بروز کم‌آبی می‌شود.
وی افزود: برای رفع تشنگی پس از افطار نیز آب سرد را نباید به یکباره نوشید بلکه با مزه مزه کردن به آرامی نوشیده شود چون به یکباره خوردن آن، حرارت بدن را از بین نمی‌برد.
وی گفت: همچنین افرادی که از داروهایی مثل آنتی‌بیوتیک استفاده می‌کنند باید زمان مصرف آن را پس از افطار قرار دهند و در وعده سحر تا جایی که امکان دارد از آن استفاده نکنند.

امتیاز دهید

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی