آیا گردو اثرات مفیدی بر قلب و عروق دارد؟

گردو

رژیم های غنی از گردو از قلب محافظت می کنند، یک تیم تحقیقاتی یه مطالعه مروری در مورد اثرات گردو بر سلامتی قلب انجام دادند در این بررسی، شرکت کنندگان در مطالعه، شرایطی مانند کلسترول بالا، دیابت نوع 2، سندرم متابولیک یا چاقی داشتند. همچنین دانشمندان فواید یک رژیم غذایی غنی از گردو را ارزیابی کرده و با رژیم های کم چرب، رژیم غربی، رژیم مدیترانه و ژاپنی مقایسه کردند. محققان به این نتیجه رسیدند که رژیم های غنی از گردو موجب کاهش معنی داری در میزان کلسترول و سایر نشانگرهای سلامت قلبی- عروقی در مقایسه با این رژیم های کنترل شده می شوند.

به طور خاص، رژیم غذایی غنی از گردو کلسترول را 3.25 درصد کاهش می دهد، کلسترول LDL را 3.73  درصد کاهش و تری گلیسیرید را به میزان 5.55 درصد بیشتر کاهش می دهد. همچنين سطوح آپوليپوپروتئين B ، که پروتئين اصلي موجود در LDL يا کلسترول بد  را با 4.19 درصد بيشتر نسبت به رژيم های کنترل کاهش می دهد. به طور کلی، ترکیب گردو به رژیم غذایی، پروفایل لیپیدی خون را بدون تاثیرسو بر وزن بدن و یا فشار خون، بهبود می بخشد.

مزایای گردو ممکن است به دلیل مقدار زیاد چربی غیر اشباع و یا چربی های سالم از جمله اسید های چرب ضروری امگا 3، و نیز انواع مختلف آنتی اکسیدان ها باشد.

امتیاز دهید

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی