آیا فراورده های لبنی فله مورد تایید وزارت بهداشت هستند؟

فراورده های لبنی فله

به گزارش روابط عمومی دانشگاه: مدیر آزمایشگاه معاونت غذا و دارو گفت : آزمایشگاه این معاونت 293 نمونه محصولات لبنی واحد های تولیدی تحت نظارت خود را از نظر ویژگیهای فیزکو شیمیایی، میکروبی و تقلبات احتمالی مورد ارزیابی پایش وکنترل قرار داده است.

مهندس ابراهیمی مدیر آزمایشگاه معاونت غذا و دارو پیرامون اهمیت غذایی شیر خاطر نشان کرد : شیر یک ماده غذایی بسیار با ارزش و کامل بوده که شامل پروتئین هایی از قبیل کازئین، آلبومین، گلوبولین و سرشار از مواد معدنی و غذایی می باشد. از این رو به عنوان یک محیط بسیار مناسب برای رشد و تغذیه میکروارگانیسم ها و بویژه میکروب های بیماری زا به شمار می رود. بنابراین عدم توجه به کنترل زنجیره سرما از زمان تولید تا مصرف آن (به خصوص در فصل تابستان) می تواند سبب فساد این ماده غذایی و بروز مشکلات گوارشی و بیماری های روده ای گردد.
وی افزود : از سوی دیگر حضور احتمالی برخی باکتری های پاتوژن از قبیل لیستریا (عامل بیماری لیستریوز و مننژیت اولیه) در مواردی می تواند سبب ایجاد بیماری های کشنده گردد. به دلیل حضور شیر در تمامی محصولات لبنی، کنترل زنجیره سرما در تمامی این محصولات مورد توجه ویژه ای قرار گرفته است.
آزمایشگاه معاونت غذا و دارو در راستای حفظ سلامت آحاد جامعه، اقدام به پایش و کنترل 293 نمونه محصولات لبنی واحد های تولیدی تحت نظارت خود نموده است. این نمونه ها از نظر ویژگیهای فیزکو شیمیایی، میکروبی و تقلبات احتمالی مورد ارزیابی قرار گرفتند . آمار ها نشان داد عدم انطباق با استاندارد های بهداشتی در نمونه های فله و فاقد مجوز بهداشتی 4 برابر بیشتر از نمونه های دارای مجوز از وزارت بهداشت می باشد.لذا توصیه می شود به منظور حفظ سلامتی، از شیر و فرآورده های لبنی دارای مجوز از وزارت بهداشت و درمان استفاده گردد، همچنین این محصولات از فروشگاه ها و سوپر مارکت های مجهز به یخچال جهت حفظ زنجیره سرما تهیه شوند و از خرید محصولات لبنی فاقد مجوز بهداشتی و محصولاتی که در خارج از یخچال نگهداری و عرضه می شوند، پرهیز گردد.

امتیاز دهید

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی