غذاهایی که علائم آرتریت روماتوئید را کاهش می دهند

بیماری آرتریت روماتوئید

غذاهای مفید در بیماری آرتریت روماتوئید
آرتریت روماتوئید یک بیماری خودایمنی است که حدودا 1.3 میلیون بزرگسال را در ایالات متحده تحت تاثیر قرار می دهد.
واقعیت این است که این اختلال خودایمنی بدان معنی است که بدن سلولهای سالم خود را به رسمیت نمی شناسد و به آنها حمله می کند مثل اینکه آنها خارجی هستند. این باعث التهاب مفاصل می شود که منجر به سفتی، تورم، درد و گاهی اوقات تغییر شکل استخوان یا مفصل می شود. به اصطلاح داروهای ضد رماتیسم اصلاح کننده بیماری، معمولا اولین خط درمان برای این بیماری است، که در حال حاضر درمان شناخته شده ای نیست. اگر یک فرد مبتلا به آرتریت روماتوئید به این داروها واکنش نشان ندهد، اصلاح کننده های واکنش زیستی یا “بیولوژیکی” که گران هستند و می توانند عوارض جانبی جدی داشته باشند، گزینه دوم درمان خط است.

بنابراین، محققان موسسه فناوری صنعتی کالینگا (KIIT) در بوبنهاور، هند، تصمیم گرفتند تا جایگزین های غذایی را برای دارو بررسی کنند. که این مواد غذایی می توانند علائم و پیشرفت بیماری را کاهش دهند.
دکتر گپتا توضیح می دهد: ” مدیریت این بیماری از طریق غذا و رژیم غذایی هیچ گونه عوارض جانبی مضر ندارد و نسبتا ارزان و آسان است.”
دانه های کامل، حبوبات، میوه ها و ادویه ها

محققان این مواد غذایی را در هشت طبقه قرار می دهند : میوه ها، غلات، حبوبات، دانه های کامل، ادویه جات، گیاهان، روغن، و “متفرقه”.
 میوه ها شامل آلو، گریپ فروت، انگور، زغال اخته، موز، انار، مانگو، هلو و سیب می باشد.
 غلات عبارتند از: بلغور جو دوسرکامل ، نان گندم کامل و برنج کامل، ذرت، چاودار، جو، ارزن، سورگوم و دانه
 ادویه جات – از جمله زردچوبه و زنجبیل
 روغن زیتون، روغن ماهی
 چای سبز
 ماست
این موارد ذکر شده می توانند سطح سیتوکین ها یا مواد ترشح شده توسط سلول های ایمنی را که می تواند باعث التهاب در افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید شود، کاهش می دهد و استرس اکسیداتیو را کاهش می دهد، بنابراین بدن توانایی مبارزه با سم را بهبود می بخشد.

دکتر گپتا می گوید: “مصرف منظم فیبر های خاص، سبزیجات، میوه ها و ادویه ها، و همچنین حذف اجزایی که سبب التهاب و آسیب می شوند، می تواند به بیماران برای مدیریت اثرات آرتریت روماتوئید کمک کند.”

“اضافه کردن پروبیوتیک ها به رژیم غذایی همچنین می تواند پیشرفت و علائم این بیماری را کاهش دهد.
بیمارانی که مبتلا به آرتریت روماتوئید می شوند باید از رژیم های همه چیز خواری، نوشیدن الکل و سیگار کشیدن پرهیز کرده و از رژیم های مدیترانه، گیاه خواری و یا رژیم های حذفی، و زیر نظر دکتر یا متخصص تغذیه خود استفاده کنند.

امتیاز دهید

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی