دستور پخت نان رژیمی و کم کالری برای صبحانه افراد رژیمی

نان رژیمی

اگر  شما فردی هستید که رژیم دارید و به دنبال  تهیه یک نان رژیمی، کم کالری و همچنین خوشمزه هستید. احتیاجی نیست که انرا در نانوایی ها جستجو کنید؛ خودتان میتوانید انرا در منزل و با فر خانتان درست کنید. با این کار هم یک نان خانگی و خوشمزه درست کرده اید و هم خیالتان از کم کالری بودنش و رژیمی بودنش راحت می شود.

مواد مورد نیاز برای تهیه  یک نان رژیمی خوشمزه :

شکر : ۱ ق چ
شیر ولرم : ۳ /۱ پیمانه
پودر خمیر مایه : ۲ /۱ و ۱ ق چ

تخم مرغ : ۲ عدد
روغن مایع : ۳ /۱ پیمانه

نمک : نوک قاشق

پودر قند : ۵۰ گرم
آرد : ۳۰۰ گرم
پودر کاکائو : ۲ ق س
مقداری کنجد و سیاه دانه برای تزیین
مقداری شیر

روش پخت نان رژیمی :
ابتدا در ظرف مناسب  تهیه نان شکر را با پودر خمیر مایه و آب ولرم خوب مخلوط کنید، سپس به مدت ۱۰ دقیقه آن را کنار بگذارید تا عمل بیاید و استراحت کند.
در این فاصله در یک کاسه تخم مرغ ها را با پودر قند، روغن و مقداری نمک مخلوط کرده و خوب بهم بزنید. وقتی یکدست شد، خمیر مایه عمل آمده را به مواد اضافه کنید. در انتها آرد را کم کم به ان اضافه کنید تا خمیر نان حاصل شود. خمیر باید کمی  حالت چسبنده باشد.
اکنون خمیر درست شده را به دو قسمت تقسیم کنید. یکی  از انها را با مقداری آرد قنادی از حالت چسبندگی خارج کنید. به دیگری پودر کاکائو بزنید و آن  تیکه را با پودر کاکائو از حالت چسبندگی خارج کنید. خمیر ها را به صورت جداگانه در یک جای گرم به مدت دوساعت  قرار دهید تا استراحت دهید.
بعد از  گذشت دو ساعت پف کردگی خمیرها از بین می رود. اکنون باید یکی در میان خمیر ها ی اماده شده را در ظرف مخصوص فر بچینید و دوباره به مدت نیم ساعت به آنها استراحت دهید.
حالا روی نان ها را با کمی شیر رومال کنید. مقداری از کنجد و سیاه دانه هم روی آنها بپاشید. سینی را درون فری که با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد از پیش گرم شده است، به مدت ۳۰ دقیقه بگزارید تا کاملا بپزند و آماده سرو کردن بشوند.

نکته ای مهم و ضروری در پخت این نان رژیمی
موقع درست کردن خمیر نان باید دقت کنید که حتما باید کمی حالت چسبنده داشته باشد. اگر میزان بیشتری آرد به خمیر ان اضافه کنید نان شما سفت می شود و حالت نرمی موقع خوردن را از دست میدهند.

امتیاز دهید

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی