فقط 5 روز در ماه رژیم بگیرید و لاغر شوید

رژیم غذایی پنج روز در ماه

نوعی رژیم غذایی به اسم رژیم  «۵ روز در ماه» واقعا  قادر است سبب لاغری شود. بر اساس آمار، اشخاصی  که به مدت90 روز از این رژیم غذایی استفاده کرده‌اند، قادر شده اند  به‌خوبی وزنشان را  کاهش دهند، بدون این‌که عضلاتشان را از دست بدهند. به‌علاوه این‌که این رژیم غذایی، خطر ابتلا به دیابت، سرطان و بیماری قلبی را نیز کاهش می‌دهد. به گزارش محققان دانشگاه کالیفرنیا، این رژیم غذایی حتی در کند کردن روند پیری موثر است.

این محققان با تقسیم‌بندی افراد به ۲ گروه، رژیم غذایی خاصی را برای آنان تجویز کردند. یکی از گروه‌ها باید ۵ روز در ماه از رژیم غذایی مشخصی که کالری محدودی داشت، استفاده می‌کرد که شامل سوپ سبزیجات، شکلات، نوشیدنی انرژی‌زا، تنقلات، چای بابونه و مکمل‌های سبزیجات می‌شد. همه این‌ها با هم بین ۷۵۰ تا ۱۱۰۰ کالری دارند. این افراد در ۲۵ روز دیگر ماه، از رژیم غذایی معمولی استفاده می‌کردند و تمرینات ورزشی روزمره‌شان را انجام می‌دادند.

بعد از ۳ ماه مشخص شد که این افراد تا ۳ درصد از وزنشان کم شده یعنی حدود ۶.۵ کیلوگرم، در حالی که حجم عضلاتشان بیشتر شده است. البته این متخصصان تاکید می‌کنند که این رژیم غذایی برای خانم‌های باردار و کسانی که سابقه بی‌اشتهایی شدید و مصرف داروهای ضددیابت دارند، خطرناک است. حتی اگر شامل این موارد هم نمی‌شوید، نباید خودتان این رژیم غذایی را اجرا کنید چون به‌گونه‌ای طراحی شده است که فقط باید زیر نظر پزشک متخصص انجام شود.

امتیاز دهید

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی