آیا خوردن میوه بعد از وعده های غذایی مفید است؟

میوه

شما باید قوانین خیلی زیادی را در مورد این که چه موقع و چگونه میوه بخوریم شنیده باشید. به جای رفع ابهامات شما، آنها بیشتر فقط شما را گیج کرده‌اند چون آنها در طبیعت نسبتاً متناقض هستند. آیا واقعاً قوانینی برای خوردن میوه‌جات وجود دارند؟ بیایید حقیقت را در این مقاله بیابیم.
میوه‌جات احتمالاً چند کاره‌ترین غذاها هستند. آنها می‌توانند جایگزین میان وعده‌ها شوند. آنها می‌توانند به عنوان دسر و یا قبل از غذا به شکل طبیعی‌شان و یا مخلوط شده با شیر و کاستر (سالاد میوه) با کرم هم زده شده، خوابانده شده در شکلات همانند دسر میوه و خیلی چیزهای دیگر خورده شوند. بیشتر ما احتمالاً میوه‌ها را به شکل تمام ترکیب‌های گفته شده در بالا مصرف می‌کنیم. هیچ یک از این ترکیبات تأثیرات جدی و یا تهدید کننده بر زندگی ما ندارند، مگر نه؟ اما ممکن است شما متوجه نبودید و یا توجه نکرده باشید و برخی ناراحتی‌ها را بعد از امتحان هر یک از این ترکیب‌ها با هم، تجربه کرده باشید؟ چیز خیلی جدی نیست، فقط برخی ناراحتی‌ها؟ یا یک شکم ناراحت؟ مشکلات نفخ؟ اگر چه هیچ قوانین سخت و سریعی برای خوردن میوه‌ها وجود ندارند اما برخی چیزها وجود دارند که سزاوار برخی افکار از جانب ما هستند. بندهای آورده شده در زیر چنین نکاتی را برای شما پر رنگ‌تر کرده است.

خوردن میوه‌جات – چگونه و چه موقع :

چگونه :
برای ارزیابی این سوال که دقیقاً چگونه باید میوه بخوریم، ما ابتدا باید ترکیب میوه‌های متعدد را درک کنیم. منظور ما از این جمله این نیست که گرفتار جزئیات تکنیکی و فنی شوید و فقط منظور این است که آنها را بهتر بشناسید:
آیا خوردن میوه‌ بعد از غذا خوب است؟
• چه میوه طبیعتاً خیلی اسیدی باشد مثل میوه‌های اسیدی (لیموها، پرتقال‌ها و غیره)
• چه آنها فیبر خیلی زیادی داشته باشند (به طور ساده میوه‌هایی که با پوست خورده می‌شوند مثل سیب‌ها، انگورها و میوه‌های دیگری مثل انارها، پرتقال‌ها و غیره)
• چه آنها مقدار آب خیلی زیادی داشته باشند (تمام انواع خربزه‌ها)
• چه آنها میوه‌های مغزدار باشند (موزها، میوه‌های دسر و غیره)
بسته به طبیعت چنین میوه‌هایی، بهتر است که آنها را در ترکیب‌های مشخص، در زمان‌های ویژه و یا به تنهایی بخورید.
همیشه بهتر است که هر میوه‌ای را به تنهایی بخورید و از ترکیب کردن میوه‌ها اجتناب کنید. این به این معنی است، اگر شما می‌خواهید بیش از یک میوه در یک زمان بخورید، آن کاملاً خوب است اما سعی کنید به یک نوع وفادار بمانید و از ترکیب میوه‌ی مغزدار و یا میوه‌ی شیرین با میوه‌ی اسیدی اجتناب کنید. هم چنین، بهتر است که برای وعده‌ی غذایی خود برنامه ریزی بکنید در نتیجه میوه‌هایی که شما مصرف می‌کنید با هم مخلوط نمی‌شوند؛ برای مثال خوردن ماست و سپس میوه‌ی اسیدی. چنین ترکیب‌هایی برای شکم خیلی خوب نیستند و می‌توانند موجب ناراحتی شکم و رودل شوند.
یک واقعیت جالب این است که فیبرها به حرکت غذاها در شکم ما کمک می‌کنند. این دلیل این است که ما چیزهایی مثل این می‌شنویم “غذاهای فیبردار به هضم غذا کمک می‌کنند” و چیزهای دیگری مثل این. آنها به حرکت غذاها کمک می‌کنند در نتیجه همیشه خوردن میوه‌های غنی از فیبر قبل از وعده‌ی غذایی خوب است و آنها به هضم غذا کمک می‌کنند. این به این معنی نیست که خوردن میوه‌ها بعد از غذا خوب نیست. هیچ چیز اشتباهی تا وقتی که شما ناراحتی را تجربه نکرده باشید وجود ندارد. اما اگر شما می‌خواهید بعد از غذای خود میوه بخورید، به خاطر داشته باشید که حداقل فاصله‌ی زمانی یک ساعت بین غذا و میوه باشد. این به این دلیل است که برخی میوه‌ها به خوبی با سبزیجات ترکیب نمی‌شوند و این احتمال وجود دارد که شما دچار نفخ شکم، یا رودل و یا شکم درد شوید.

چه زمانی :
رسیدیم به پرسش چه موقع. اگرچه، چیز اشتباهی در مورد خوردن میوه‌ها بعد از غذا وجود ندارد، اما خوردن میوه‌ها قبل از غذا ترجیح داده می‌شود. دلیل خوبی برای این وجود دارد. میوه‌ها شامل قند هستند که به طبیعی‌ترین شکل خود وجود دارند و به شکل‌های ساده برای جذب و هضم شدن تجزیه نمی‌شوند. هم چنین بیشتر میوه‌ها تقریباً شامل 90 % تا 95 % آب هستند. در نتیجه به طور سخت به 15 تا 25 دقیقه برای هضم خود نیاز دارند. بنابراین، اگر بعد از غذا خورده شوند، میوه‌ها باید منتظر نوبت خود برای هضم شدن بمانند که تقریباً غیر ضروری است. این حالت هم چنین باعث می‌شود که شما احساس بکنید شکم‌تان پر است. اگر آنها را قبل از غذا بخورید و بعد از 15 تا 20 دقیقه غذای خود را بخورید، میوه‌ها هضم شده‌اند و منتظر نوبت خود برای هضم شدن نخواهند بود. به همین سادگی.
چیز دیگری که باید به هنگام خوردن میوه‌ها در ذهن خود داشته باشید این است که اگر فردی دیابت دارد، خوردن برخی میوه‌ها که مقدار قند بالایی دارند باعث می‌شود که سطح قند خون بالا برود به خصوص اگر چیز دیگری برای متعادل کردن آن وجود نداشته باشد. در چنین مواردی همیشه بهتر است که میوه‌هایی با مقدار کمی کربو هیدرات و یا پروتئین را ترکیب کنید.
این افسانه وجود دارد که اگر بعد از غذا میوه‌ها خورده شوند “میوه‌ها در شکم می‌مانند و فاسد می‌شوند و سم آزاد می‌کنند”، اما چنین چیزی اصلاً حقیقت ندارد! آنچه اتفاق می‌افتد این است که قندها تخمیر می‌شوند و گاز آزاد می‌کنند که در مقابل باعث می‌شوند که شکم شما باد کند. این بدترین چیزی است که می‌تواند اتفاق بیفتد. میوه‌ها به هیچ صورتی برای سیستم بدن ما سمی نیستند مگر این که شما به علت برخی دلایل نسبت به میوه‌ی ویژه‌ای حساسیت داشته باشید.
میوه‌ها منافع سلامتی فراوانی دارند و هم چنین آنها منبع عالی آنتی اکسیدان‌ها، فلاوونوئیدها، ویتامین‌ها، مواد معدنی، کاروتنوئیدها، فیبرها و غیره هستند. آنها به هضم کمک می‌کنند و خودشان نیز به آسانی قابل هضم هستند. اگر چه کاملاً خوب است که هر وقت دلتان خواست میوه بخورید اما خوردن آنها قبل از غذایتان ترجیح داده می‌شود. در همین زمان، حتی اگر شما خواستید آنها را در دسر میل کنید، فقط به خاطر داشته باشید که نیم ساعت فاصله بدهید، در این صورت هیچ مشکلی رخ نخواهد داد! تنها تفاوت این است که اگر شما میوه را قبل از غذا بخورید می‌توانید حداکثر مواد مغذی و منافع را از آن به دست آورید.

امتیاز 3.6 از 5

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی