عامل وجود فلزات سنگین در گوشت مرغ اعلام شد

مرغ

در پی یافتن ردپای فلزات سنگین در گوشت مرغ از سوی سازمان دامپزشکی، مرغداران معتقدند: وجود فلزات سنگین در گوشت مرغ به دلیل خوراک غیراستانداردی است که برخی کارخانه‌های تولید خوراک مرغ به مرغداران فروختند که البته در سال جاری تعطیل شدند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا مهدی خلج رییس سازمان دامپزشکی گفته بود که در طرح پایش محصولات و فرآورده‌های خام دامی که چند سالی است در سازمان دامپزشکی اجرا می‌شود، در برخی از نمونه‌گیری‌های انجام شده گوشت مرغ تولید‌ شده حاوی فلزات سنگین حد مجاز بوده‌ است که البته نگران‌کننده نیست و سازمان دامپزشکی هشدارهای لازم را به تولید‌کنندگان داده است. اما محمد یوسفی – رییس انجمن صنفی پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی – در این زمینه اظهار کرد: عامل وجود فلزات سنگین در گوشت مرغ برخی از کارخانه‌های تولید خوراک مرغ هستند که برای غنی‌تر‌کردن محصولشان از مواد غیرمجازی برای افزایش ضریب تبدیل مرغ استفاده کرده‌اند که در این راستا سازمان دامپزشکی حدود شش کارخانه تولید خوراک مرغ را تعدیل کرد و به آنان اعلام کرد که برای ادامه فعالیت باید خط تولید خود را استاندارد‌سازی و سالم‌سازی کنند.

وی با بیان این‌که سازمان دامپزشکی باید همچنان دقت نظر و کنترل خود را بر کارخانه‌های خوراک دام و همه تولید‌کنندگان محصولات و فرآورده‌های خام دامی ادامه دهد، گفت: وقتی مرغداران بدانند همه کارخانه‌های تولید خوراک مرغ تحت نظارت سازمان دامپزشکی محصول سالم و با کیفیتی تولید می‌کنند با خیال راحت‌تری نهاده‌های تولید مورد نیاز خود را خریداری می‌کنند. البته در حال حاضر کارخانه‌های تولید‌کننده خوراک مرغ در حال سالم‌سازی و استاندارد‌سازی خط تولید خود هستند تا بتوانند با تایید سازمان دامپزشکی به تولید خود ادامه دهند.

یوسفی رییس انجمن صنفی پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی اظهار کرد: مرغدارانی که در واحد‌های پرورشی خوراک مورد نیاز خود را تولید می‌کنند هیچ مشکلی از این نظر ندارند و محصولی کاملا سالم و باکیفیت تولید می‌کنند، اما این رد پای فلزات سنگین در نمونه‌گیری‌هایی پیدا شده که مرغداران خوراک مورد نیاز گله‌های مولدشان را از کارخانه‌های دیگری تامین می‌کردند.

وی پیشنهاد کرد مرغدارانی که برای تامین نهاده‌های خود به کارخانه‌های تولید مرغ نیاز دارند بهتر است با اداره کل دامپزشکی منطقه مورد نظر خود تعامل مستمر داشته باشند و از کارخانه‌ای احتیاجات خود را خریداری کنند که به صورت کامل مورد تایید کارشناسان دامپزشکی باشد.

امتیاز دهید

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی