فشارخون را در منزل درمان کنيد

فشارخون

هنگام افزايش فشارخون، خون با فشار زياد پمپاژ مي شود و اين فشار مي تواند به رگ ها آسيب برساند. فشارخون بالا به چند علت به وجود مي آيد از جمله چاقي مفرط، عادت هاي نادرست غذايي، استعمال دخانيات، کم تحرکي، مصرف قرص هاي ضد بارداري، مسکن، مشکلات کليوي و مصرف زياد نمک و… با اين حال فشار خون بالا را مي توان با درمان هاي خانگي نيز کنترل کرد. (البته بايد با مشورت پزشک از داروهاي خانگي استفاده کنيد.)

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان،فشارخون بالا در صورت کنترل نشدن مي تواند به سکته، حمله قلبي، نابينايي و از کارافتادگي کليه منجر شود. زماني که فشارخون بالاست، قلب مجبور است سخت تر خون به رگ ها پمپاژ کند که اين امر به آسيب ديدگي رگ ها منجر مي شود. در ادامه مطلب به چند روش درمان خانگي فشارخون اشاره مي کنيم.

موز:

اين ميوه غني از پتاسيم است که تأثيرگذاري سديم را در بدن کاهش مي دهد. علاوه بر موز، اسفناج، کشمش و آب پرتقال حاوي پتاسيم نيز است که باعث کاهش فشارخون مي شود.

کرفس:

اين گياه به سلامت قلب و رگ ها کمک مي کند و استرس را کاهش مي دهد.
گل باميه:

براي تهيه دمنوش اين گياه مقداري عسل، ليمو و دو عدد چوب دارچين را به دمنوش گل باميه اضافه کنيد و بگذاريد کمي بجوشد.

هندوانه:

اين ميوه حاوي ترکيب ارگانيک به نام سيترولين است که ماده اي کليدي براي پمپاژ خون از طريق قلب است. حتي تخمه هاي اين ميوه، مويرگ هاي خوني را گشاد مي کند، عملکرد کليه را بهبود مي دهد و فشارخون بالا را کاهش مي دهد.

امتیاز دهید

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی