آب بخورید تا کلیه‌هایتان سالم بماند

آب

یک اورولوژیست گفت: برای تشخیص بیماری‌های کلیوی انجام آزمایش​های ساده خون و ادرار کافی است.

دکتر محمدعلی حسینی در گفت​وگو با ایسنا، اظهار کرد: کلیه​ها از اعضای حیاتی بدن هستند که مواجه شدن با مشکلی در این عضو می​تواند موجب مرگ فرد نیز شود.

وی ادامه داد: کار کلیه​ها دفع سموم بدن است و برای حفظ سلامت آن باید همیشه بویژه در مناطق گرم و در فصل گرما، مایعات کافی بویژه آب مصرف شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی​شاپور اهواز افزود: برای تشخیص بیماری​های کلیوی و سنجش سلامت آن، آزمایش​های ساده خون و ادرار کافی است که در آزمایش ادرار تشخیص داده می​شود که آیا فرد دچار نارسایی کلیوی، عفونت یا بیماری​های دیگر کلیوی شده است یا خیر. رنگ روشن ادرار نشان​دهنده آن است که فرد به اندازه کافی، آب مصرف کرده اما رنگ تیره آن یعنی مصرف آب کم بوده است. هم​چنین از طریق آزمایش خون که کارکرد کلیه​ها را نشان می​دهد می​توان از سلامت کلیه​ها مطمئن شد.

وی عنوان کرد: وقتی آب کمی به بدن می​رسد، کلیه​ها ضعیف شده و به دنبال آن کلیه نیز وظیفه خود را که دفع سموم بدن است به خوبی انجام نخواهد داد و سموم در بدن باقی می‌ماند. این حالت موجب خشکی پوست و دهان خواهد شد که در این صورت باید بلافاصله مایعات جایگزین شوند، زیرا کلیه عضوی است که مانند ماهی باید در آب شناور باشد و در صورت خشک شدن و نیز غلیظ بودن ادرار موجب وارد آمدن صدمه به سلول​های کلیه می​شود.

حسینی افزود: در 24 ساعت حدود 170 بار خون موجود در بدن ما از کلیه​ها عبور کرده و تصفیه می​شود که در صورت وارد آمدن کوچک‌ترین آسیبی به کلیه که امر تصفیه خون را با مشکل مواجه کند، فرد کم​کم دچار نارسایی کلیوی خواهد شد.

این متخصص اورولوژی تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم که وقتی کلیه آسیب ببیند و از کار افتد، ترمیم​پذیر نخواهد بود به همین دلیل تشخیص و درمان زودهنگام هر نوع بیماری و اختلال در عملکرد کلیه​ها از پیشرفت بیماری​های کلیوی و تبدیل آن به نارسایی جدی پیشگیری می​کند.

امتیاز دهید

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی