شیرینی بیش از حد نوشیدنی‌ها دشمن کودکانتان

کودکان

طی پژوهش‌های انجام شده در دانشگاه پزشکی آنکارا بر اساس مطالعات انجام شده بر روی ۳ هزار کودک در محدوده سنی ۱۱ تا ۱۴ سال، خطر ابتلا به چاقی با چای شیرین مورد بحث قرار گرفت.

در این پژوهش عادات غذایی کودکان در خانه، مدرسه، عادات آشامیدنی مختلف در صبحانه از جمله مقدار قند و شکر موجود در چای، مصرف نوشابه و همچنین رابطه چاقی به سطح فعالیت بدنی مورد بررسی قرار گرفت. با توجه به این بررسی، ۸۲ درصد از کودکان در محدوده ۱۱ – ۱۴ سال به چای خود شکر اضافه می‌کنند و حدود ۲۶.۹ درصد هم نوشابه و نوشیدنی‌های گاز استفاده می‌کنند.

هنگامی که به شاخص توده بدن کودکان، برخلاف باور عمومی نگاه کنید، مقدار شکر استفاده شده در نوشابه بسیار زیادتر از شکری است که به چای اضافه می‌کنند.

یک رژیم غذایی متعادل و فعالیت بدنی مناسب در دوران کودکی بسیار حائز اهمیت است. بررسی‌های صورت گرفته توسط دکتر مصطفی نجفی ایلهان گفت: هر روزی که می‌گذرد آگاهی جامعه در مورد خطرات ناشی از چاقی افزایش می‌یابد.

ایلهان تأکید کرد: سطح فعالیت بدنی ناکافی در کودکان یک عامل خطرناک برای سلامتی آن‌ها می‌باشد که با یک رژیم غذایی و فعالیت بدنی مناسب از این خطر می‌توان جلوگیری کرد.

امتیاز دهید

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی