نقش مکمل غذایی در پیشگیری از آسیب شدید مغزی

آسیب مغزی

با توجه به تحقیقات جدید از دانشگاه مک مستر نشان داده شد که  یک مکمل غذایی حاوی ترکیبی از30 ویتامین و مواد معدنی خواص ضد پیری قابل توجه دارد که می تواند به جلوگیری و حتی معکوس کردن سلول های از بین رفته ی مغزی کمک کند.
دانشمندان معتقدند که این مخلوط روزی می تواند پیشرفت بیماری های عصبی فاجعه بار مانند آلزایمر، ALS و پارکینسون را کاهش دهد.
فرمول این مکمل اولین بار توسط دانشمندان در وزارت مک مستر زیست شناسی در سال 2000 طراحی شد، که شامل مواد تشکیل دهنده مشترک مانند ویتامین B، C و D، اسید فولیک، عصاره چای سبز، روغن کبد ماهی و دیگر مواد غذایی است.
ما این را میدانیم که موش همان مکانیزم های اساسی سلولی که به بیماری های نورودژنراتیو در انسان کمک می کند را تجربه می کند. موش مورد استفاده در این مطالعه بیش از نیمی از سلول های مغز خود را، معادل انسان مبتلا به بیماری آلزایمر از دست داد.
به موش ها مکمل را در تکه های کوچک نان شیرینی هر روز در طول دوره های چند ماهه دادند. با گذشت زمان، محققان دریافتند که از بین رفتن شدید سلول های مغزی و زوال قدرت شناختی متوقف شد.
علاوه بر این محققان کشف کردند که بطور قابل ملاحظه ای با مصرف مکمل بینایی و حس بویایی در موش ها افزایش پیدا کرده بود و تعادل و فعالیت حرکتی نیز بهبود یافته بود.
گام بعدی در این پژوهش این است که این مکمل را بر روی انسان آزمایش کنند.

امتیاز دهید

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی