قرص چاقی می تواند مغز را به غذا خوردن کمتر فریب دهد

غذا خوردن

یک مطالعه تصویربرداری جدید نشان می دهد که اگر ما یک قرص را که بر اساس دو هورمون ساده روده ای است را مصرف کنیم ما کمتر غذا می خوریم، چرا که مغز توسط سیگنال های سیری فریب داده می شود حتی اگر ما سیر نباشیم. محققان مغز داوطلبان مشابه را در دو زمان مختلف بررسی کردند. یکی درست بعد از اینکه آنها مدت زمان زیادی گرسنه بودند و یک دوز هورمون روده ای مصرف کردند و دیگری درست بعد از غذا خوردن. هر دو مدل مغز نشان دهنده کاهش فعالیت در مناطق شناخته شده برای کنترل اشتها بود.

آنها امیدوارند که یک قرص بر اساس یک یا هر دو هورمون بتواند شیوع چاقی را کاهش دهد. آنها پیشنهاد می کنند که این امر ممکن است باعث تشویق به خوردن غذای سالمتر شود زیرا وقتی که ما گرسنه هستیم غذاهایی با کالری بیشتری انتخاب و مصرف می کنیم.
دکتر والجیت دیلو، استاد پزشکی غدد درون ریز و متابولیسم و مشاور غدد درون ریز دانشگاه کالج امپریال لندن، به مطبوعات گفت: “چاقی یک مشکل بزرگ و در حال افزایش است.” وی افزود: “عقیده اصلی ما این است که باید کمتر بخوریم، اما این کار به خوبی انجام نمی شود. درک اینکه چگونه مغز باعث می شود ما احساس گرسنگی و سیری کنیم، مسئله مهمی برای درمان است.”

دانشمندان قبلا نشان داده اند که هورمون های PYY و GLP-1 ( پپتید YY و پپتید شبه گلوکاگون1) که بلافاصله پس از غذا به جریان خون وارد می شوند، در این امر دخیل هستند. در تحقیقات آنان مشخص شد که هر یک از هورمون ها اشتهای را محدود می کنند، اما قوی ترین اثر زمانی بود که آنها با هم مصرف شوند. محققان گفتند که نتایج آنها تایید می کند که PYY و GLP-1 تاثیر زیادی بر سیری دارند و ممکن است به عنوان درمان های بالقوه چاقی نیز شناخته شوند.

امتیاز دهید

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی