کدامیک باعث لاغری می شود، صبحانه بیشتر یا یک شام مفصل؟

صبحانه مفصل

محققان دریافتند که خوردن یک صبحانه مفصل با 700 کالری باعث کاهش وزن می شود و خطر ابتلا به دیابت، بیماری قلبی و کلسترول بالا را کاهش می دهد.

محققان در این تحقیق تأثیر مصرف کالری مختلف در زمان های مختلف را مطالعه می کنند. آنچه آنها متوجه شدند این است که زمان مصرف روزانه تأثیر قابل توجهی در چگونگی تغذیه بدن ما دارد.

برای مطالعه اینکه چگونه این زمان بندی بدن ما را تحت تاثیر قرار می دهد، این تیم تحقیقاتی 93 زن چاق را به دو گروه مختلف تقسیم کردند:

“گروه صبحانه با کالری بالا” – مصرف 700 کالری در صبحانه، 500 در ناهار و 200 در شام
“گروه شام با کالری بالا” – مصرف 200 کالری در صبحانه، 500 در ناهار و 700 در شام.

رژیم های غذایی زنان شامل چربی ها و کربوهیدرات های متعادل و مجموعا 1400 کالری بود و که به مدت 12 هفته ادامه داشت. غذاهای 700 کالری که برای صبحانه یا شام مصرف می شدند، محتوای غذایی یکسانی داشتند و حاوی یک آیتم دسر مانند یک کیک شکلاتی یا کوکی بود.
زنان در گروه صبحانه با کالری بالا به طور متوسط 8.07 کیلوگرم و 7.62 سانتی متر ازدور کمر خود را از دست دادند.
از طرف دیگر، زنان در گروه شام با کالری بالا، تنها 3.31 کیلوگرم و 3.55 سانتی متر از دورکمر خود را از دست دادند.
علاوه بر این، در زنان در گروه صبحانه با کالری بالا سطوح انسولین، گلوکز و تری گلیسیرید نسبت به زنان در گروه شام با کالری بالا کاهش یافته بود.

محققان خاطرنشان می کنند یکی از مهمترین یافته های این مطالعه این است که زنان در گروه صبحانه با کالری بالا افزایش ناگهانی سطح قند خون که معمولا پس از غذا رخ می دهد، را تجربه نمی کنند.

امتیاز دهید

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی