چگونه رژیم غذایی خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش می دهد؟

سرطان سینه

درحال حاضر، یک مطالعه طولانی مدت، نقش رژیم غذایی غنی از میوه ها و سبزیجات در کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه را تأیید کرد.
یک تحقیق عمده که در سال جاری در مجله BMJ منتشر شد نشان داد، افرادی که از غذاهای فوق پردازش شده در رژیم غذایی خود بسیار استفاده می کنند، در خطربالای ابتلا به سرطان هستند.

در گذشته، برخی مطالعات ادعا می کنند که خوردن یک رژیم غذایی غنی از میوه ها و سبزیجات می تواند خطر ابتلای به سرطان سینه را کاهش دهد. اما اخیرا گروهی از محققان دانشکده بهداشت عمومی هاروارد TH Chan در بوستون، یک تحقیق گسترده و بلند مدت را انجام داده اند که به طور دقیق تر به بررسی رابطه میان میوه ها و سبزیجات در رژیم غذایی فرد و خطر ابتلا به سرطان پستان پرداخته است. این مطالعه جدید نشان می دهد که خوردن بسیاری از میوه ها و سبزیجات، نه تنها می توانند خطر ابتلا به سرطان سینه وهمچنین خطر ابتلا به تومورهای مهاجم را کاهش دهد، بلکه توضیح می دهد که چه مقدار میوه ها و سبزیجات باید هر روز برای کاهش خطر مصرف کرد.

اهمیت میوه و سبزی

محققان اطلاعات مربوط به رژیم و سلامتی را از شرکت زنان شرکت کننده در دو مطالعه بزرگ سلامت پرستاران جمع آوری کرده اند، جمع آوری داده ها از عادات رژیم غذایی شرکت کنندگان با استفاده از پرسشنامه های پر شده 4 ساله جمع آوری شد، در حالی که اطلاعات مربوط به عوامل دیگر خطر ابتلا به سرطان سینه – از جمله سن، وزن بدن، عادات مصرف سیگار و سابقه خانوادگی سرطان از طریق پرسشنامه هایی که هر دو سال یک بار ارائه می شد، به دست آمد.
تحليل محققان نشان داد که زناني که روزانه بيش از پنج و نيم سروینگ ميوه و سبزی مصرف کردند، در مقايسه با زناني که دو و نيم سروینگ يا کمتر از ميوه و سبزيجات مصرف کردند، کاهش 11 درصدی خطر ابتلا به سرطان پستان را داشته اند.

به طور خاص، یک سروینگ شامل یک فنجان سبزیجات برگ سبز، نیم فنجان سبزی خام و یا پخته یا نیم فنجان میوه خام یا پخته شده بود.

محققان در حال حاضر یک مطالعه دیگر انجام دادند که نشان می دهد مصرف فیبر بالا با کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه نیز ارتباط دارد. با این حال، این مطالعه نشان می دهد که اثر محافظتی میوه ها و سبزیجات بر کاهش ریسک سرطان مستقل از محتوای فیبر آنان است. به گفته محققان، این موضوع نشان می دهد که میوه ها و سبزیجات حاوی مواد مغذی دیگر مانند آنتی اکسیدان ها هستند که ممکن است به کاهش خطر سرطان کمک کنند.

امتیاز دهید

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی