چگونه 6 کیلو از بقیه لاغرتر بمانید!

رژیم غذایی

تحقیقات نشان می دهد: باغبانان به طور متوسط شش کیلو و نیم نسبت به همسایگان شان کم وزن ترند.

روزنامه دیلی تلگراف نوشت:  محققان دانشگاه اوتاه با مطالعه  روی گروه صد و نود و هشت نفری از باغبانها دریافتند،  باغبانی علاوه بر اینکه نوعی فعالیت ورزشی است، مردم را تشویق می کند با کشت سبزیجات مورد علاقه شان مواد غذایی سالم تری مصرف کنند و همین امر به جلوگیری از ابتلا به چاقی کمک می کند.

همچنین باغبانی  جمعی روی یک باغچه مشترک یک مزیت اجتماعی مهم  است که به گسترش شیوه سالم زندگی بین افراد جامعه کمک می کند.

محققان در این مطالعه شاخص توده بدن (بی ام آی) باغبان ها را که با تقسیم وزن فرد بر مجذور قد بدست می آید،  با شاخص توده بدن همسایگان شان مقایسه کردند و دریافتند، به طور متوسط بی ام آی زنان باغبان یک و هشتاد و چهار صدم پایین تر از همسایگان شان بود که به معنی کاهش وزنی تقریبا  معادل یازده پوند (هر پوند برابر 453  و 59 صدم گرم) برای زنی با قد حدودا پنج فوت و نیم(هر فوت برابر تقریبا 30 ممیز 48 صدم سانتیمتر) است.

در مورد مردان باغبان بی ام آی آنها به طور متوسط دو و سی و شش صدم پایین تر از همسایگان شان بود که به معنای تفاوت وزنی تقریبا معادل شانزده پوند برای مردی با قد تقریبا شش فوت است.

همچنین در زنان باغبان احتمال چاقی یا اضافه وزن چهل و شش درصد کمتر از همسایگان شان بود. این رقم در مورد مردان شصت و دو درصد بود.

امتیاز دهید

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی