موسیقی برای لاغرشدن

موسیقی

اگر تا حالا پیش آمده باشد که زمان رفتن به باشگاه هدفون خود را خاموش کنید و یا بدتر از آن صبح، زمان  پیاده روی گوشی تان خاموش شود، می دانید که ورزش کردن بدون موسیقی چقدر می تواند بد باشد.  باید گفت به تازگی علم ثابت کرده است گوش دادن به ضرب آهنگی خاص سبب می شود تا نتیجه بهتری از ورزش کردن بگیرید.

محققان ایتالیایی برای خانم هایی که از دوچرخه ثابت استفاده می کردند، موسیقی پخش کرده و متوجه نکته حیرت آوری شدند: هنگامی که ضرب آهنگ موسیقی بین 150 تا 170 ضرب در دقیقه باشد، ضربان قلب داوطلبان بالا رفته (75 درصد از حداکثر ضربان) و وارد محدوده کالری سوزی می شود. به گفته این خانم ها بالا بردن سرعت بدون گوش دادن به موسیقی مناسب بسیار سخت تر است.

این یافته تحقیقات مارک فنتون، یکی از اساتید برجسته دانشگاه فریدمون را تائید می کند که می گفت هنگامی که گام موسیقی افت می کند، کیفیت تمرین نیز کاهش می یابد. به گفته او موسیقی با ضرب آهنگ تند کیفیت تمرین هایی که به حرکت های تکرارشونده نیاز دارند مانند دویدن، راه رفتن، دوچرخه سواری و غیره را افزایش می دهد. همچنین به گفته کاترینا شو که یک مربی بدن سازی است موسیقی به افراد این قدرت را می دهد تا بیشتر فعالیت کنند؛ همچنین باعث می شود فرد خود را با ضرب آهنگ موسیقی تطبیق داده و وارد محدودی کالری سوزی شود.

برای این منظور می توانید برای خود یک لیست از آهنگ های مناسب تهیه کرده و هنگام ورزش کردن به آن گوش کنید. بهتر است گام این موسیقی ها حداقل 150 ضرب در دقیقه باشد.

امتیاز 3.7 از 5

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی