نور خورشید از ابتلا به چاقی جلوگیری می‌کند

نورخورشید

بر اساس آخرین تحقیقات انجام شده حمام آفتاب گرفتن می‌تواند به آهسته شدن روند چاق شدن و ابتلا به دیابت کمک کند. اگرچه این نتایج در مورد موش‌ها به اثبات رسیده است اما دانشمندان احتمال می‌دهند چنین نتایجی در مورد انسان‌ها نیز صادق باشد.

به گزارش پایگاه خبری سلامانه به نقل از natureworldnews، محققان دانشگاه ادینبورگ بر این باور هستند که اشعه UV در نور خورشید از ابتلا به چاقی و اضافه وزن جلوگیری می‌کند. از طرف دیگر نور خورشید می‌تواند در کاهش عوامل مؤثر در ابتلا به دیابت مانند کم شدن سطح گلوکز و مقاومت نسبت به انسولین نقش مهمی ایفا کند. ممکن است شما تصور کنید این مزایای جانبی از وجود ویتامین D که آن را ویتامین خورشید می‌دانند نشأت بگیرد؛ اما چنین مزیتی به دلیل ترکیبی به نام نیتریک اکسید است، ترکیبی که پس از در معرض قرار گرفتن پوست مقابل آفتاب آزاد می‌شود.

استفده از کرم‌های حاوی نیتریک اکسید بر روی پوست موش‌ها ثابت کرد این ماده شیمیایی از افزایش وزن موش‌ها جلوگیری می‌کند. پیش از این پزشکان عقیده داشتند، نیتریک اکسید موجود در نور خورشید می‌تواند در کاهش فشار خون نقش مهمی ایفا کند. بنابراین چنین ترکیبی بر سلامت قلب، تنظیم جریان خون در رگ‌ها و منظم شدن سوخت و ساز بدن اثر شایان توجهی دارد. به همین دلیل توصیه می‌شود همه افراد به خصوص کودکان در مقابل نور خورشید ورزش کنند تا علاوه بر تأمین ویتامین D به چاقی نیز مبتلا نشوند.

امتیاز دهید

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی