با چاق‌کننده‌های تابستانی آشنا شوید

ساندویچ

در رابطه با علت چاقی در دختران ایرانی در مقالات قبل به دو دلیل اصلی اشاره کردیم که یکی بارداری و دیگری کمی فعالیت بود. نكته بعدي كه كمتر خانواده يا حتي كارشناسي به آن توجه مي‌كند، همزماني برپايي كنكور سراسري براي دختران و پسران…

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت سلام دکتر، آیا شما هم جزو آن گروه از آدم‌هایی هستید که تابستان چاقتان می‌کند؟ آیا دلیل این چاقی را می‌دانید؟ یکی از مهم‌ترین دلایل افزایش وزن در تابستان، روزهای طولانی و گردش‌های عصرانه آن است. خیلی از ما دوست داریم که عصر یک روز تابستانی‌مان را با دوستانمان به گردش بگذرانیم و کنار این گردش، خودمان را از لذت خوردن یک ساندویچ کوچک هات‌داگ هم محروم نکنیم.

انواع ساندویچ هات‌داگ، سوسیس و کالباس علاوه بر چربی، حاوی سدیم هم هستند و اگر سسی هم به آنها اضافه شود، کالری‌شان را چند برابر خواهد کرد. بد نیست بدانید یک ساندویچ کوچک هات‌داگ یا سوسیس، حدود ۲۸۰ کیلوکالری انرژی، ۱۵ گرم چربی و هزار و ۲۵۰ میلی‌گرم سدیم به بدنتان می‌رساند. یک ساندویچ کالباس هم حدود ۳۳۰ کیلوکالری انرژی، ۲۴ گرم چربی و هزار و ۵۹۰ میلی‌گرم سدیم به بدنتان خواهد رساند. از این رو، توصیه ما به همراه کردن انواع میوه یا ساندویچ‌های سبک خانگی برای پرهیز از مصرف ساندویچ‌های پرکالری حاضری است.

خوراکی چاق‌کننده مهم دیگر در تابستان،‌ انواع سالادهای بر پایه سس مایونز هستند که به‌دلیل خنک و خوش‌خوراک بودنشان، طرفداران زیادی هم در این فصل دارند. هر نصف فنجان سالاد الویه یا ماکارونی با سس مایونز، حدود ۱۸۰ کیلوکالری انرژی و ۱۲ گرم چربی دارد. برای پایین آوردن کالری سالادهای تابستانی باید از مایونزهای کم‌چرب در ترکیب با ماست‌های بدون چربی یا کم‌چرب استفاده کنید. البته توصیه سالم‌تر ما به جایگزینی سرکه و روغن زیتون با مایونز است. به این ترتیب،‌فیبر بالاتر و کالری کمتری دریافت خواهید کرد.

امتیاز دهید

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی