رژیم های کم چرب، بهترین راه برای کاهش وزن

رژیم کم چرب

یک بررسی جدید نشان داد که رژیم های کم چرب اغلب به عنوان یک راه برتر برای از دست دادن وزن هستند، اما آنها هیچ کدام موثرتر از انواع دیگر رژیم غذایی نیستند. آنالیزهای جدید در 30 اکتبر در مجله لانست دیابت و غدد درون ریز مجله به صورت آنلاین منتشر شد. بودجه  این تحقیقات بر عهده ی انجمن دیابت آمریکا و موسسه ملی بهداشت ایالات متحده بود.

Deirdre Tobias رهبر مطالعه و متخصص اپیدمیولوژی در دانشکده پزشکی هاروارد و بیمارستان زنان و بریگهام در بوستون گفت : ما دریافتیم که رژیم های غذایی کم چرب موثرتر از رژیم های غذایی با چربی بالا برای کاهش وزن در طولانی مدت نیستند . رنج چربی در رژیم های غذایی کم چرب در مطالعات از بسیار کم چرب که 10 درصد یا کمتر از کالری را چربی تشکیل می دهد تا رژیم های غذایی با چربی متوسط که میزان مجاز چربی 30 درصد کالری یا کمتر است تشکیل شده است.
توبیاس گفت: به نظر می رسد پایبندی یشتر به کار نسبت به داشتن یک برنامه کاهش وزن خاص کلید موفقیت است. او گفت: توانایی در ادامه دادن به  یک رژیم غذایی در دراز مدت احتمالا پیش بینی خواهد کرد که یک رژیم غذایی برای کاهش وزن موفق است یا نه.

برای انجام تجزیه و تحلیل مطالعه  توبیاس و همکارانش 53  مطالعه منتشر شده که شامل بیش از 68000  بزرگسال بود بررسی کردند. به گفته این پژوهشگران پس از پیگیری حداقل یک سال کسانی که در رژیم های کم کربوهیدرات وزن از دست داده بودند کمی بیش از 2 پوند نسبت به  کسانی که در رژیم های کم چربی وزن کرده بودند سبکتر  بودند، از دست دادن وزن به طور متوسط در تمام گروه 6 پوند بود.

توبیاس گفت،پیام برای زنان خانه دار این نیست که غذاهای پرچرب را با بی خیالی بخورید. وی توصیه کرد که هر کسی که مایل به از دست دادن وزن هست باید یک برنامه کاهش وزن که متناسب با ترجیحات و نیازهای فرهنگی است پیدا کند. Diekman  توصیه کرد برای کاهش وزن موفق، با یک متخصص تغذیه صحبت کنید که می تواند یک برنامه تغذیه برای کاهش وزن مطابق با شیوه زندگی فرد طراحی کند.

Connie Diekman  مدیر تغذیه دانشگاه در دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس گفت: “نتیجه این مطالعه بر روی ترکیب رژیم غذایی و کاهش وزن به نظر می رسد از نتایجی که در مطالعات دیگر مشاهده شده است حمایت کند.

او اضافه کرد، نتیجه گیری از این و دیگر مطالعات مشابه، این است که از دست دادن وزن در نتیجه محدود کردن کالری یک ماده ی مغذی نسبت به دیگر مواد نیست.
Diekman  گفت که چندین محدودیت  این مطالعه  این بود که در میان بسیاری از مطالعات موجود در این مطالعه ی مروری “سطح بالایی از افراد مطالعه را رها کردن، می دانم که اگر رژیم غذایی پایبندی فرد به رژیم را به چالش بکشد ادامه ی آن سخت می شود.

او اضافه کرد فعالیت بدنی را به زندگی روزمره خود اضافه کنید و فکر می کنم که کاهش وزن به عنوان بخشی از اهداف بلند مدت سلامت است و نه فقط یک راه حل فوری.

امتیاز دهید

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی