آیا از عضویت در باشگاه های ورزشی ترس دارید؟

ترس

اگر باور می‌کنید، فکر عضویت در یک باشگاه بدنسازی می‌تواند از دیدن تنهایی یک فیلم وحشتناک هم ترسناک‌تر باشد! اگرچه ممکن است احمقانه بنظر برسد، اما هستند اشخاصی که اجازه می‌دهند ترس از باشگاه رفتن، راه رسیدن به تناسب اندامشان را مسدود کند. اگر شما هم جزو این دسته هستید، وقتش رسیده تا پاشنه‌هایتان را ور بکشید، مهم نیست چقدر برایتان ترسناک باشد.

شروع یک برنامه‌ی منظم تمرینی، نیازمند این است که بر ترس‌هایتان غلبه پیدا کرده، و چیزهای جدیدی را در زندگی امتحان کنید. خیلی چیزها را باید تجربه کنید، از ثبت نام در اولین کلاس تمرین گروهی گرفته، تا استفاده از تجهیزات ورزشی که تا بحال ندیده‌اید. اگر واقعا می‌خواهید به موفقیت برسید، باید برای جمع و جور کردن خودتان و دست کشیدن از تنبلی اشتیاق نشان دهید.

متاسفانه، افراد بی‌شماری هستند که دوست دارند از مزایای کلاس‌های تمرینی گروهی بهره ببرند، اما از پیوست به آن کلاس‌ها می‌ترسند. افراد دیگری هم هستند که از تمرین با وزنه و دست زدن به دمبل وحشت دارند. خیلی‌ها تا بحال حتی یک باشگاه را از نزدیک ندیده‌اند! به ترستان غلبه کنید، شما باید برای اولین بار به داخل یک باشگاه بروید. باید در اولین کلاس تمرینی گروهی ثبت‌نام کنید و برای اولین بار وزنه بزنید. نترسید، هیچ اتفاق بدی نخواهد افتاد!

۱. بهترین انتخاب
خیلی‌ها، آخرین انتخابشان باشگاه است، در حالی که باشگاه، اولین جاییست که باید بروید! باشگاه‌ها طراحی شده‌اند تا هرچه که برای موفقیت احتیاج دارید را با کمترین هزینه در اختیار شما بگذارند. شما در طولانی مدت، پول زیادی را از این راه پس‌انداز خواهید کرد.

۲. تنوع
حتی اگر برایتان مقدور باشد که همه‌ی وسایل بدنسازی خانگی را خریداری کنید، باز هم در یک باشگاه ورزشی، به تجهیزات متعدد، گران قیمت، و فضای بیشتری دسترسی خواهید داشت. هر چه تنوع بیشتری روبرویتان داشته باشید، به احتمال کمتری خسته خواهید شد.

۳. مسئولیت
این یک قانون طبیعی است که وقتی می‌بینید دیگران در حال نگاه کردن به شما هستند، بهتر تمرین می‌کنید. تمرین در کنار افراد دیگر، شما را در قبال تمرینتان با مسئولیت نگاه خواهد داشت، و شما را برای انجام بهترین تلاشتان، دلگرم خواهد کرد.

۴. راهنمایی گرفتن
معمولا در باشگاه‌های ورزشی مربیان و ورزشکاران حرفه‌ای زیادی حضور دارند، بنابراین می‌توانید چیزهای زیادی از آنها یاد بگیرید، تا به درستی ورزش کنید و به سمت هدفتان پیش بروید.

۵. مقرون به صرفه
کلاس‌های تمرینی گروهی توسط یک مربی حرفه‌ای رهبری می‌شوند. پیوستن به کلاس‌ها، برای یادگیری ورزش‌های مختلف راهی عالیست، و در مجموع به ارتقای سطح تناسب اندام شما کمک می‌کند. پس با یک تیر چند هدف می‌زنید.

۶. تجربه‌ای عالی
هر چه بیشتر به باشگاه بروید، و هر چه باشگاه‌های بیشتری را تجربه کنید، بیشتر و بیشتر با محیط‌های ورزشی خو می‌گیرید. این تجربه باعث خواهد شد هر جایی که باشید، برای رفتن به باشگاه ورزشی یا اتاق ورزش هتل‌ها احساس راحتی کنید. در این صورت در اجرای روتین ورزشی‌تان ثابت‌قدم تر خواهید بود.

۷. تشویق
وقتی عضو یک باشگاه باشید، لاغر شدن و خوش اندام شدن اعضای دیگر را با چشم‌های خود می‌بینید. وقتی موفقیت دیگران را می‌بینید، انگیزه خواهید گرفت، شارژ خواهید شد و به تمریناتتان خواهید چسبید تا به اهدافتان برسید.

۸. پشتیبانی
حتی اگر یک مربی حرفه‌ای هم برای خودتان استخدام نکنید، در باشگاه با اشخاص مختلفی دوست می‌شوید که در تمرین‌ها خیلی کمکتان خواهند کرد. پیدا کردن یک حریف تمرینی که بیشتر از شما تجربه دارد خیلی راحت است، کسی که همانقدر که شما به او احتیاج دارید، او هم به شما احتیاج دارد. این پشتیبانی متقابل، قسمت با ارزش عضویت شما در باشگاه است، کاملا هم مجانی است!

۹. امن و بی‌خطر
دویدن در محیط بیرون می‌تواند خطرناک باشد، مخصوصا زمانی که هوا تاریک است. یک باشگاه محیطی امن را برای ورزش فراهم می‌کند، چه روز باشد و چه شب، چه هوا بارانی باشد، و چه آفتابی سوزان.

۱۰. خوشگذرانی بیشتر
یک باشگاه مناسب، باعث می‌شود هنگام ورزش کلی خوش بگذرانید و سرحال بیایید. حتی بعضی از باشگاه‌ها رویدادهای خاصی را برنامه‌ریزی می‌کنند تا رفاقت‌های طولانی مدتی بین اعضا بوجود بیاید. کلاس‌های پر انرژی مانند زومبا، باعث می‌شوند حین تمرین احساس کنید که در یک مهمانی رقص هستید.
ترستان را کنار بگذارید

آیا تا بحال خواسته‌اید در یک کلاس یوگا ثبت‌نام کنید، اما ترس، شما را از اینکار باز نگه داشته؟ شاید این را می‌دانید که به یک مربی یا یک تمرین گروهی احتیاج دارید تا به تناسب اندام برسید، اما از این می‌ترسید که تمریناتشان سخت باشد. آیا تابحال کسی شما را به یک دوی ماراتون دعوت کرده است، اما شما از شرکت در آن ترس برتان داشته؟

شما تنها نیستید… میلیون‌ها نفر از پیوستن به باشگاه‌های ورزشی یا تمرینات گروهی هراس دارند، اما بهرحال ترسشان را کنار می‌گذارند. بجای اینکه به صندلی بچسبید و فقط دنبال راحتی باشید، کاری را که به آن احساس نیاز می‌کنید را انجام دهید! پاشنه را ور بکشید و اولین قدم را برای موفقیتتان بردارید.

امتیاز دهید

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی