خوردن صبحانه هوس پرخوری را کاهش می دهد

صبحانه سالم

یک مطالعه یافت که دختران نوجوان با خوردن صبحانه، میزان یک ماده شیمیایی در مرکز پاداش مغز افزایش پیدا می کند که ممکن است ولع آنها را نسبت به مصرف غذاهای شیرین و پرخوری در طول بقیه روز کاهش دهد.
یک تیم از دانشگاه میسوری در کلمبیا در مجله تغذیه نوشتند، که بیش از یک سوم نوجوانان آمریکایی دچار اضافه وزن یا چاقی هستند که در بزرگسالی همینطور باقی می مانند، پس تمرکز بر جوانان یک راه مهم برای جلوگیری از تداوم اپیدمی چاقی است.
مراکز کنترل بیماری ها (CDC) گزارش می دهد که بسیاری از نوجوانان صبحانه نمی خورند و این احتمال وجود دارد که شانس آنها برای پرخوری بیشتر شود و در نتیجه وزنشان افزایش پیدا کند.

پرفسور لیدی، استادیار تغذیه و فیزیولوژی ورزش و همکارانش، بر روی 20 دختر مبتلا به اضافه وزن بین سنین 18 و 20  سال بررسی انجام دادند، نتایج نشان داد با خوردن صبحانه سطح دوپامین در مراکز پاداش مغز افزایش می یابد و افزایش دوپامین میل شدید به غذا و پرخوری را کاهش می دهد.
پس تغییرات دوپامین در مغز هوس غذا خوردن را تحت تاثیر قرار می دهد که می تواند به ما کمک کند تا راه های بهتری برای پیشگیری و درمان چاقی ایجاد کنیم. پرفسور لیدی نیز اضافه می کند که اگر صبحانه از نظر پروتئین غنی باشد هوس خوردن غذاهای خوش طعم و یا پر چرب کاهش پیدا می کند و از سوی دیگر، اگر صبحانه از قلم افتد، این هوس در طول روز افزایش می یابد.

امتیاز دهید

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی