فلفل سیاه چه فوایدی برای سلامتی دارد؟

فلفل سیاه

فلفل سیاه چه فوایدی برای سلامتی دارد؟

فلفل سیاه و پیپرین جز آلکالوئیدی آن ، با بسیاری از مزایای سلامتی، از جمله اثرات ضد التهابی و خواص بالقوه مبارزه با سرطان، ارتباط دارند. هزاران سال است که مردم از فلفل در طب سنتی استفاده می کنند، افراد به طور عمده برای درمان اختلالات قاعدگی و گوش، بینی و گلو از آن استفاده می کردند. با این حال، مصرف بیش از حد فلفل سیاه می تواند منجر به عوارض گوارشی شود، بنابراین افراد باید مراقب باشند که بیش از حد استفاده نکنند.

جدول زیر مقدار مواد مغذی موجود در یک قاشق چای خوری فلفل سیاه آسیاب شده را نشان می دهد، وزن تقریبی 2.3 گرم (گرم)

ارزش غذایی

انرژی 5.77

پروتئین(گرم )0.239

کربوهیدرات (گرم) 1.47

فیبر (گرم) 0.582

قندها (گرم) 0.015

کلسیم (میلی گرم) 10.2

آهن (میلی گرم) 223/0

منیزیم (میلی گرم) 3.93

فسفر (میلی گرم) 3.63

پتاسیم (میلی گرم) 30.6

سدیم (میلی گرم) 0.46

روی (میلی گرم) 0.027

منگنز (میلی گرم) 0.294

سلنیوم (میکروگرم) 0.113

فلوراید (میکروگرم) 0.787

نیاسین (میلی گرم) 0.026

فولات (میکروگرم) 0.391

بتائین (میلی گرم) 0.205

بتا کاروتن (میکروگرم) 7.13

لوتئین + زاگزانتین (میکروگرم) 10.4

ویتامین E (میلی گرم) 0.024

ویتامین K (میکروگرم) 3.77

ویتامین A (میکروگرم معادل فعالیت رتینول) 12.6

 

فواید سلامتی

فلفل سیاه چندین فواید سلامتی برای بدن و مغز وجود دارد و بسیاری از آنها از ترکیب  پیپرین موجود در فلفل سیاه حاصل می شوند.

آنتی اکسیدان زیادی دارد

پیپرین، ترکیب گیاهی موجود در فلفل سیاه، دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی است. بدن رادیکال های آزاد که مولکول های ناپایداری هستند ایجاد می کند، که می توانند به طور طبیعی و در پاسخ به فشارهای محیطی به سلول ها آسیب برسانند. آسیب بیش از حد رادیکال های آزاد می تواند منجر به مشکلات جدی در سلامتی ، از جمله بیماری های التهابی ، بیماری های قلبی و برخی سرطان ها شود. تحقیقات نشان داده است که رژیم های غذایی حاوی آنتی اکسیدان می توانند آسیب رادیکال های آزاد را کاهش دهند.

فواید ضد التهابی

در حالی که تحقیقات گسترده انسانی در مورد فواید ضد التهابی فلفل سیاه و پیپرین وجود ندارد ، اما چندین مطالعه جوندگان نشان می دهد که پیپرین ممکن است به کاهش التهاب کمک کند.

یکی دیگر از تحقیقات جوندگان منبع معتبر نشان می دهد که خواص ضد التهابی پیپرین می تواند به محافظت از آسیب بافت کلیوی مرتبط با خونرسانی مجدد ایسکمی کمک کند.

محققان همچنین دریافتند که مکمل های خاص پیپرین ممکن است به کاهش التهاب مزمن افراد مبتلا به سندرم متابولیک کمک کند.

خواص ضد باکتری

تعداد اندکی از بررسی ها به توانایی آنتی باکتریال پیپرین اشاره دارد. به عنوان مثال، پس از یک بررسی کوچک از مطالعات مربوط به خواص ضد باکتری فلفل سیاه در برابر باکتری های گرم مثبت، مانند استافیلوکوکوس اورئوس، محققان نتیجه گرفتند که این ادویه می تواند یک ماده قدرتمند برای درمان های آینده در برابر بیماری های عفونی و عوامل بیماری زای ناشی از مواد غذایی باشد.

خواص مبارزه با سرطان

اگرچه تاکنون هیچ مطالعه انسانی انجام نشده است، اما چندین مطالعه آزمایشگاهی نشان می دهد که پیپرین موجود در فلفل سیاه ممکن است دارای خواص مبارزه با سرطان باشد. به عنوان مثال، یک بررسی جامع از ادویه ها و درمان های سرطانی نشان می دهد که پیپرین همانند سازی سلول های سرطانی را در سرطان سینه، پروستات و روده بزرگ سرکوب می کند. به همین ترتیب، این ماده درمان نوعی سرطان استخوان را به عنوان یک عامل درمانی نوید می دهد.

افزایش “کلسترول خوب

محققان مطالعه ای روی خوکچه ها نجام دادند که به طور تصادفی رژیم غذایی با فلفل سیاه یا بدون فلفل سیاه به آنها اختصاص داده شده بود واین محققان تغییراتی را در طول دوره رشد خوکچه ها مشاهده کردند. آنها دریافتند که خوکچه هایی که از رژیم غذایی همراه با فلفل سیاه استفاده می کنند، افزایش قابل توجهی در لیپوپروتئین با چگالی بالا دارند – که مردم آن را “کلسترول خوب” می نامند.

کمک به کنترل قند خون

یک مطالعه کوچک در سال 2013 بر روی انسان در مورد اثرات یک مکمل حاوی چندین ماده غذایی فعال بیو اکتیو – از جمله پیپرین – بر مقاومت به انسولین را یافت و این بدان معنی است که هورمون انسولین بهتر قادر به جذب گلوکز بود.

با این حال ، از آنجا که این مکمل حاوی چندین ماده غذایی است، مشخص نیست که آیا پیپرین به تنهایی نتایج مشابهی را ایجاد کرده است.

 

جذب مواد مغذی و سلامت روده

تحقیقات از منبع معتبر 2013 نشان می دهد که فلفل سیاه می تواند به افزایش جذب مواد مغذی کمک کند و همچنین رفتارهایی مانند پروبیوتیک را نشان می دهد، به تنظیم میکروبیوتای روده و افزایش سلامت دستگاه گوارش کمک می کند.

تقویت عملکرد مغز

چندین مطالعه حیوانی نشان داده است که پیپرین ممکن است عملکرد مغز را بهبود بخشد، به ویژه برای علائم مرتبط با شرایط دژنراتیو مغز مانند بیماری آلزایمر.

به عنوان مثال، محققان دریافته اند که پیپرین به بهبود حافظه در موش صحرایی با آلزایمر و همچنین کاهش تشکیل پلاک آمیلوئید کمک می کند. این قطعات پروتئینی مخرب است که ابتدا در مناطقی از مغز ایجاد می شود که با حافظه و عملکرد شناختی مرتبط است.

یک منبع معتبر بر روی انسانها ارتباطی بین آلزایمر و میزان پیپرین یافت، اما محققان نتیجه گرفتند که آنها قادر به ارائه دلیل برای این ارتباط نیستند و اظهار داشتند که تحقیقات بیشتر لازم است.

امتیاز دهید

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی