آیا مصرف قهوه می تواند بیماری های کبدی را بهبود ببخشد؟

قهوه

آیا مصرف قهوه می تواند بیماری های کبدی را بهبود ببخشد؟

براساس تحقیقات جهانی سرطان، سرطان کبد ششمین سرطان شایع در سراسر جهان است. طبق گزارش انجمن سرطان آمریکا، میزان سرطان کبد از سال 1980 بیش از دو برابر شده است.

بر اساس یک مطالعه جدید، نوشیدن سه تا چهار فنجان قهوه در روز ممکن است خطر ابتلا به سرطان کبد و سایر بیماری های کبدی مرتبط با الکل را کاهش دهد.

بر اساس این مطالعه، افرادی که  قهوه مصرف می کردند 21٪ کمتر به بیماری مزمن کبدی و 20٪ کمتر به بیماری کبد چرب  مبتلا شدند و همچنین به میزان  49٪  مرگ کمتر در اثر بیماری مزمن کبدی گزارش شد.

با این حال، مهم است که افراد نه تنها با نوشیدن قهوه، سلامت کبد خود را بهبود ببخشند، بلکه همچنین با کاهش مصرف الکل و حفظ وزن مناسب با ورزش و سالم غذا خوردن، سلامت کبد خود را بهبود بخشند.

یکی از عمده ترین محدودیت های این مطالعه این است که از شرکت کنندگان فقط در یک نوبت از زمان در مورد مصرف قهوه سوال می شد و سپس از نظر سلامتی کنترل می شد. به عنوان مثال، اگر کسی در طول دوره 11 ساله، مصرف قهوه روزانه خود را از یک فنجان قهوه به چهار فنجان در روز تغییر دهد، محققان قادر به در نظر گرفتن آن نبودند.

اما این مطالعه نمی تواند به طور قطعی ثابت کند قهوه خود خطر ابتلا به بیماری مزمن کبدی را کاهش می دهد. نویسنده این مطالعه گفت: با این وجود، این مسئله مطرح می شود که ممکن است قهوه یک مداخله موثر برای جلوگیری از بیماری شدید کبد، در افراد در معرض خطر باشد.

امتیاز دهید

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی