حلقه گذاری معده چند نوع است؟

حلقه گذاری معده

حلقه گذاری معده با چه روش هایی انجام می پذیرد و روش انجام هریک و تاثیرگذاری هر کدام به چه صورت است!

اگرشما و دکترتان به این نتیجه رسیده‌اید که جراحی کاهش وزن برای شما مناسب است، پس گزینه‌های زیادی خواهید داشت. در یک جراحی بازدارنده، جراح از یکی از روش‌های موجود برای کاهش حجم معده استفاده می‌کند. بعد از جراحی بازدارنده، سریع‌تر احساس سیری می‌کنید، کمتر غذا می‌خورید و وزن‌تان کم می‌شود.

سه روش جراحی بازدارنده عبارتند از:
– حلقه‌گذاری قابل تنظیم لاپروسکوپیک معده که به آن «حلقه‌گذاری معده» هم می‌گویند
– بازسازی معده با حلقه‌گذاری عمودی
– معده‌برداری لوله‌ای

جراحی حلقه‌گذاری معده چیست؟
در این روش جراح از لاپروسکوپی (که با استفاده از برش‌های کوچک در شکم انجام می‌شود) یک حلقه‌‌ سیلیکونی قابل تنظیم را در اطراف بخش بالایی معده قرار می‌دهد. در حالی که این بخش توسط این حلقه‌ی سیلیکونی فشرده می‌شود، معده به کیسه‌ی کوچکی با یک خروجی اندازه‌ی یک اینچ تبدیل می‌شود. بعد از حلقه‌گذاری، معده تنها می‌تواند ۳۰ گرم غذا در خود جای دهد.
یک لوله‌ی پلاستیکی از حلقه‌ی سلیکونی تا وسیله‌ای که درست زیر پوست است قرار می‌گیرد. سالین (آب‌نمکِ استریل‌شده) در این حالت می‌تواند از میان پوست تزریق یا تخلیه شده یا به سمت حلقه‌ی سیلیکونی رفته یا خارج ‌شود.

نتایج حلقه‌گذاری معده چیست؟
این عمل باعث کاهش ۴۰ تا ۵۰ درصد از اضافه وزن می‌شود. برای مثال کسی که ۵۰ کیلو اضافه وزن دارد می‌تواند بعد از حلقه‌گذاری بین ۲۰ تا ۲۵ کیلو وزنکم کند. در حال حاضر حلقه‌گذاری معده یکی از روش‌های مورد اعتماد برای کاهش وزن است.

عوارض جانبی آن چیست؟
معمولا این روش عوارض کمی دارد. خطر مرگ بر اثر حلقه‌گذاری معده از هر ۳۰۰۰ نفر، زیر یک نفر است. شایع‌ترین مشکلات پس از آن عبارتند از:
حالت تهوع و استفراغ که البته این مشکل با تنظیم میزان سفتی یا تنگی حلقه برطرف می‌شود.
مشکلات خفیف جراحی. منظور مشکلات موجود به خاطر دستگاه تنظیم، عفونت زخم‌ها و یا خون‌ریزی مختصر است.

امتیاز دهید

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی