فستینگ متناوب چگونه بر هورمون ها تأثیر می گذارد؟

رژیم فستینگ متناوب

فستینگ متناوب چگونه بر هورمون ها تأثیر می گذارد؟

فستینگ متناوب به شما در کاهش وزن کمک کند، اما می تواند بر روی هورمون های بدن نیز تأثیر بگذارد.
به این دلیل که چربی بدن روش بدن برای ذخیره انرژی (کالری) است. وقتی چیزی نمی خورید، بدن شما تغییرات بیشتری ایجاد می کند تا انرژی ذخیره شده خود را در دسترس قرار دهد. به عنوان مثال می توان به تغییر در فعالیت سیستم عصبی و همچنین تغییرات عمده در سطح چندین هورمون مهم اشاره کرد.

در زیر دو تغییر متابولیکی وجود دارد که هنگام فستینگ ایجاد می شود:
انسولین
سطح انسولین هنگام غذا خوردن افزایش می یابد و هنگام فستینگ به طور چشمگیری کاهش می یابد. سطح پایین انسولین چربی سوزی را تسهیل می کند.
نوراپی نفرین (نورآدرنالین)
سیستم عصبی شما نوراپی نفرین را به سلولهای چربی شما می فرستد و باعث می شود چربی بدن به اسیدهای چرب آزاد تجزیه شود که می توانند برای تولید انرژی مصرف شوند.

هورمون دیگری که در طی فستینگ تغییر می کند، هورمون رشد انسانی (HGH) است که ممکن است سطح آن تا 5 برابر افزایش یابد.

پیش از این، اعتقاد بر این بود که HGH به سوزاندن سریع چربی کمک می کند، اما تحقیقات جدید نشان می دهد که ممکن است به مغز سیگنال دهد که در مصرف انرژی صرفه جویی کند، و به طور بالقوه کاهش وزن را دشوارتر می کند. HGH ممکن است با فعال سازی تعداد کمی از سلولهای عصبی که پروتئین مرتبط با آگوتی را تولید می کنند (AgRP)، به طور غیر مستقیم اشتها را افزایش داده و متابولیسم انرژی را کاهش دهد.

تحقیقات نشان می دهد که رژیم های فستینگ متناوب در طول روز به مدت 3-12 هفته به همان اندازه ی رژیم های فستینگ کامل در طول روز به مدت 12 تا 24 هفته، وزن و چربی بدن را کاهش می دهد.
هنوز تحقیقات بیشتری برای بررسی تأثیرات طولانی مدت فستینگ متناوب لازم است.

امتیاز دهید

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی