ترکیبات گوشت قرمز با نتایج بدتری در بیماران مبتلا به نارسایی قلب مرتبط است

گوشت قرمز

مطالعات قبلی نشان دادند که N – تری متیل آمین اکسید با خطر مرگ بیشتر ناشی از نارسایی مزمن قلبی ارتباط دارد، اما مطالعه اخیر محققان  برای اولین بار چنین ارتباطی را در بیماران مبتلا به نارسایی حاد قلبی نیز پیدا کرده اند.
نارسایی قلبی یک بیماری جدی است که حامل خطر مرگ بیشتر و بروز مشکلات جدی پزشکی دیگر است. این بیماری زمانی اتفاق می افتد که برای رفع نیازهای بدن به مواد مغذی و اکسیژن عضله قلب قادر به پمپ کردن خون به اندازه کافی نباشد. این بیماری می تواند مزمن و یا حاد باشد.
اگر چه این بیماری به سالمندان محدود نمی شود، ولی نارسایی قلبی یکی از شایع ترین دلایل برای بستری شدن در بیمارستان در میان افراد 65 سال و بالاتر است.

در مطالعه جدید، محققان سطح در گردش N – تری متیل آمین اکسید در 972 بیمار بستری مبتلا به نارسایی قلبی در بیمارستان دانشگاه لستر اندازه گیری کردند.
مسیر احتمالی که ارتباط بین گوشت قرمز و بیماری های قلبی را نشان می دهد.
این تیم ارتباط سطح N – تری متیل آمین اکسید  خون و حوادثی که  در مدت 1 سال از نمونه ها رخ داد بررسی کردند.  این وقایع شامل مرگ در طول زمان بستری ( (72  مرگ و میر به هر دلیل ( (268 و ترکیبی از مرگ یا بستری شدن در بیمارستان به علت نارسایی قلبی (384)  بود.
نتایج پیگیری 12 ماهه نشان داد که بیماران مبتلا به نارسایی قلبی حاد که سطوح بالاتری از N – تری متیل آمین اکسید در آغاز دوره داشتند به احتمال زیاد به مرگ یا بستری شدن در بیمارستان دچار می گردند.
ال-کارنیتین یک اسید آمینه مشتق شده است و تقریبا در تمام سلول های بدن یافت می شود. نام آن ازکلمه لاتین گوشت (carnus) گرفته شد، زیرا برای اولین بار از گوشت جدا شد.

گوشت قرمز تنها منبع غذایی کارنیتین نیست. برای مثال، شیر، پنیر، مارچوبه و گندم کامل نیز حاوی کارنیتین هستند، اما در غلظت های بسیار کمتر وجود دارند.

بعضی از تحقیقات نشان دادند که به نظر می رسد اثر باکتری های متابولیزه کننده ی کارنیتین به N – تری متیل آمین اکسید و اثر خطر بیماری قلبی در افرادی که گوشت قرمز میخورند نسبت به گیاهخواران برجسته تر است.

امتیاز دهید

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی