جذب ترکیبات پلی فنولیک در انبه مزایای بالقوه برای سلامتی انسان دارد

انبه

انبه دارای ترکیبات متعددی است که دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند. این ترکیبات شامل ویتامین C و بتا کاروتن، و همچنین چندین ترکیب پلی فنولیک از جمله اسید گالیک و پلیمرهای بزرگتر گالوتانین ها هستند که در مطالعات قبلی به ضد سرطانی و ضد التهابی مرتبط شده اند.
جذب، متابولیسم و دفع مشتقات گالویل انبه قبلا در انسان بررسی نشده است. در این کارآزمایی، 11 داوطلب سالم بین سنین 21 و 38 سال 400 گرم در روز پالپ انبه به مدت 10 روزمصرف کردند، در روز اول و 10 مطالعه به دنبال مصرف انبه نمونه خون و ادرار شرکت کنندگان گرفته شد. شرکت کنندگان از مصرف مکمل های غذایی و غذاهای که می تواند منابع اسید گالیک را داشته باشند مانند انواع توت ها، انگور، و چای به مدت یک هفته قبل از شروع مطالعه و در طول 10 روز مطالعه که انبه مصرف می کنند پرهیز کنند.
محقق این مطالعه گفت: اگر این ترکیبات پلی فنولیک با مصرف مقادیر واقع بینانه مواد غذایی مزایای بالقوه برای سلامتی انسان دارد ، ابتدا لازم است چگونگی متابولیزه شدن این ترکیبات در بدن مطالعه و بررسی شود.
هفت متابولیت های اسید گالیک در ادرار داوطلبان سالم، مشخص شد و از آن ها دو متابولیت میکروبی به طور قابل توجهی بیشتر در مدت 10 روز از مصرف انبه یافت شد. حضور اسید گالیک و متابولیت پیروگالول در ادرار انسان پس از مصرف 400 گرم انبه جذب، متابولیسم و دفع مشتقات گالویل انبه را نشان می دهد و زیست فراهمی متابولیت های مشتق شده از انبه را تایید می کند.
دکتر مرتنز-تالکوت گفت: نتایج این تحقیق نشان می دهد که مصرف انبه به عنوان یک منبع از اسید گالیک و گالوتانین ها که ممکن است دارای خواص ضد التهابی و ضد سرطان زا باشد بالقوه در رژیم غذایی افزایش یابد.

امتیاز دهید

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی