آیا هیدروکسی کات برای کاهش وزن موثر است؟

هیدروکسی کات

آیا هیدروکسی کات برای کاهش وزن موثر است؟

بسیاری از مکمل های کاهش وزن محبوب در بازار وجود دارد.

هیدروکسی کات یک مکمل کاهش وزن شناخته شده است که بیش از 2 دهه است که وجود دارد.

اگرچه این شرکت ادعا می کند که محصولاتش می توانند به کاهش وزن و افزایش سطح انرژی افراد کمک کنند، هیدروکسی کات به دلیل ادعاهای اثبات نشده و عوارض جانبی احتمالی خود با بحث و جدل های زیادی روبرو شده است.

این مقاله نگاهی عینی به هیدروکسی کات دارد.

 

هیدروکسی کات چیست؟

هیدروکسی کات نام تجاری مکمل های کاهش وزن است. محصولات مختلفی از جمله قرص، کپسول، شیک و آدامس را ارائه می دهد. محبوب ترین محصول این برند قرصی به نام اورجینال هیدروکسی کات است. قبلاً با نام‌های هیدروکسی کات، کلینیکال هیدروکسی کات  و پروکلینیکال هیدروکسی کات  خوانده می‌شد.

امروه مواد فعال در اورجینال هیدروکسی کات عبارتند از:

عصاره قهوه روبوستا (C. canephora robusta)

سرکه سیب (مالوس پومیلا)

آلو (Prunus domestica)

عصاره بائوباب (Adansonia digitata)

هل (Amomum cardamomum)

کافئین از عصاره قهوه (Coffea Robusta)

این مکمل همچنین حاوی ویتامین D و بسیاری از ویتامین های B، از جمله دوز بالای ویتامین B12 – 250 درصد از ارزش روزانه توصیه شده است.

مواد غیر فعال شامل آرد برنج، ژلاتین، دی اکسید تیتانیوم، استئارات منیزیم و دی اکسید سیلیکون است.

محصول محبوب دیگر این شرکت هیدروکسی کات هاردکور نام دارد. این مکمل حاوی فرمول متفاوتی از جمله کافئین بی آب، عصاره قهوه سبز (GCE)، یوهیمبین، فلفل کاین و ترکیبی از اسیدهای آمینه است.

در حالی که آنها در اشکال مختلف وجود دارند، اکثر محصولات دیگر هیدروکسی کات دارای مواد فعال مشابه هیدروکسی کات اورجینال هستند.

 

بررسی ها

با توجه به بررسی های آنلاین خارج از وب سایت شرکت، اکثر مشتریان گزارش کرده اند که با مصرف محصولات هیدروکسی کات به کاهش وزن خفیف محدود شده اند و اثرات سرکوب کننده اشتها مکمل را به محتوای بالای کافئین آن نسبت می دهند.

اکثر بررسی ها بیان می کنند که محصولات هیدروکسی کات به تنهایی باعث کاهش وزن نمی شوند و همچنین به یک رژیم غذایی سالم و برنامه ورزشی نیز نیاز است.

برخی از مشتریان ادعا می‌کنند که مکمل‌ها انرژی بیشتری برای تمریناتشان به آنها می‌دهد، که به احتمال زیاد به دلیل محتوای کافئین است.

با این حال، شکایات متعددی از عوارض جانبی ناخواسته و “ترسناک” وجود دارد، مانند:

سردرد

پریشانی

دل درد

حالت تهوع

تعرق مفرط

ضربان قلب سریع

هیدروکسی کات اورجینال بیش از 4000 رتبه بندی در آمازون دارد که میانگین امتیاز آن 4 از 5 است. اکثر رتبه‌بندی‌ها 5 ستاره یا 1 ستاره هستند، که نشان می‌دهد مصرف‌کنندگان تجربه بسیار مثبت یا بسیار منفی داشته‌اند.

در بهترین حالت، به نظر می رسد این محصول به سرکوب کمی اشتها کمک می کند. با این حال، راه‌های سالم‌تری برای افزایش سیری وجود دارد، مانند خوردن یک رژیم غذایی سرشار از فیبر و پروتئین، که به چنین مقادیر بالایی از کافئین متکی نیست.

 

عوارض جانبی هیدروکسی کات و ایمنی

در حال حاضر هیچ تحقیقی در مورد ایمنی و اثربخشی محصولات هیدروکسی کات وجود ندارد.

برخی از افراد ممکن است عوارض جانبی، احتمالاً ناشی از کافئین را تجربه کنند.

در حالی که دفتر مکمل های غذایی مؤسسه ملی بهداشت (NIH) خاطرنشان می کند که بین 400 تا 500 میلی گرم کافئین در روز نگرانی های ایمنی ایجاد نمی کند، کافئین به طور کلی می تواند باعث عصبی شدن، بی قراری و لرزش شود.

محصولات مختلف هیدروکسی کات حاوی مقادیر متفاوتی کافئین هستند.

به عنوان مثال، هر سروینگ 2 کپسولی از هیدروکسی کات  اورجینال حاوی 200 میلی گرم کافئین است، در حالی که 2 کپسول هیدروکسی کات هاردکور حاوی 265 میلی گرم کافئین است. مصرف هر یک از این محصولات دو بار در روز همانطور که هیدروکسی کات توصیه می کند ممکن است به این معنی باشد که شما به اندازه کافی کافئین مصرف می کنید تا عوارض جانبی را تجربه کنید.

مصرف بیش از حد توصیه شده ممکن است باعث مصرف سطوح سمی کافئین (بیش از 15 میلی گرم بر کیلوگرم وزن بدن، طبق دفتر مکمل های غذایی NIH) شود.

 

موارد متعدد مسمومیت

بیشتر عوارض جانبی خطرناک هیدروکسی کات به دلیل فرمولاسیون های قدیمی تر بود.

هیدروکسی کات اورجینال حاوی افدرا، یک محرک قوی است.

در سال 2004، FDA افدرا را به دلیل عوارض جانبی جدی ممنوع کرد. در واقع، اعتقاد بر این است که حدود 155 مرگ ناشی از مکمل های حاوی افدرا، از جمله هیدروکسی کات بوده است.

چندین سال بعد، در سال 2009، هیدروکسی کات به دلیل گزارش های موردی متعدد از سمیت کبدی (مسمومیت کبد) و سایر عوارض جانبی جدی فراخوان شد. در سال 2010، هیدروکسی کات با فرمول جدید به بازار بازگشت.

با این حال، گزارش‌های متعددی از عوارض جانبی خطرناک در سال‌های اخیر، حتی با فرمول فعلی – از جمله آسیب کبدی، کولیت اولسراتیو، و تنگ شدن رگ‌های خونی در مغز گزارش شده است.

علاوه بر این، یوهیمبین، یک ماده موجود در هیدروکسی کات هاردکور، با حملات قلبی و تشنج مرتبط است و ممکن است با برخی داروهای ضد افسردگی تداخل داشته باشد.

با توجه به فقدان تحقیقات در مورد ایمنی هیدروکسی کات و گزارش های متعدد از عوارض جانبی، بهتر است از مصرف مکمل های هیدروکسی کات اجتناب کنید یا حداقل احتیاط کنید.

 

محصولات و خدمات هیدروکسی کات

هیدروکسی کات هشت محصول را به فروش می رساند که شرکت ادعا می کند می تواند از کاهش وزن پشتیبانی کند::

هیدروکسی کات اورجینال: کپسول های کاهش وزن حاوی کافئین، عصاره قهوه سبز و ویتامین ها برای حمایت از متابولیسم انرژی

هیدروکسی کات گامس: یک مکمل 99٪ بدون کافئین و ویتامین و مواد معدنی با افزودن C. canephora robusta (قهوه روبوستا) که برای کاهش وزن طراحی شده است.

هیدروکسی کات هارد کور: کپسول های کاهش وزن حاوی کافئین بسیار غلیظ که برای کاهش وزن و افزایش انرژی در نظر گرفته شده است.

مخلوط نوشیدنی هیدروکسی کات: مخلوط نوشیدنی حاوی مواد مشابه هیدروکسی کات اورجینال با ویتامین ها و مواد معدنی اضافی

انرژی کات: یک نوشیدنی انرژی زا حاوی مقادیر زیادی کافئین و ویتامین های اضافه شده برای کاهش وزن

هیدروکسی کات غیر محرک: نسخه بدون کافئین Hydroxycut Original

هیدروکسی کات ادونس: کپسول هایی حاوی کافئین، عصاره قهوه روبوستا، روغن MCT، عصاره یوهیمبه، عصاره زیره سیاه، عصاره خرفه، عصاره قارچ maitake و عصاره کاسنی

هیدروکسی کات + زنان : کپسول های حاوی مواد اضافی مانند بیوتین، کلاژن، اسید فولیک و آهن

 

مواد تشکیل دهنده هیدروکسی کات

هیدروکسی کات اورجینال محبوب ترین محصول هیدروکسی کات است. این شامل چندین ماده فعال است که شرکت ادعا می کند می تواند منجر به کاهش وزن شود.

جالب توجه است که اثربخشی هیدروکسی کات اورجینال توسط مطالعات بالینی با کیفیت مورد بررسی قرار نگرفته است. در عوض، این شرکت برای حمایت از ادعاهای مکمل به تحقیق در مورد مواد تشکیل دهنده تکیه می کند.

عصاره قهوه (کافئین)

عصاره قهوه (به عنوان Coffea robusta) ماده اصلی هیدروکسی کات اورجینال است. یک وعده (2 کپسول) حاوی 200 میلی گرم کافئین است – اگرچه شرکت توصیه می کند که حداکثر 2 وعده (4 کپسول) در روز مصرف کنید تا در مجموع 400 میلی گرم کافئین مصرف کنید.

به خاطر داشته باشید که FDA حداکثر مصرف کافئین در حدود 400 میلی گرم در روز را توصیه می کند که با 2 وعده هیدروکسی کات اورجینال به سرعت از این مقدار فراتر می رود.

مطالعات متعدد نشان می دهد که کافئین ممکن است به افزایش متابولیسم و ​​افزایش چربی سوزی کمک کند.

در واقع، یک بررسی در سال 2019 از مطالعات نشان داد که مصرف کافئین با کاهش بیشتر وزن، توده چربی و شاخص توده بدنی (BMI) مرتبط است.

جالب توجه است، محققان همچنین یک رابطه دوز-پاسخ را مشاهده کردند که نشان می‌دهد مصرف مقادیر بیشتر کافئین منجر به کاهش وزن و چربی بیشتر می‌شود.

چندین مطالعه و بررسی دیگر نیز رابطه بین مصرف کافئین از قهوه و کاهش وزن و متابولیسم بیشتر را نشان می دهد. با این حال، نتایج در بهترین حالت متوسط ​​به نظر می رسد.

به طور خلاصه، مصرف کافئین با کاهش وزن جزئی مرتبط است. با این حال، بیشتر مطالعات به مصرف قهوه پرداختند، به این معنی که نتایج آنها ممکن است در مورد مکمل های عصاره قهوه صدق نکند. علاوه بر این، مصرف مقادیر زیاد کافئین توصیه نمی شود.

عصاره قهوه روبوستا

هیدروکسی کات اورجینال همچنین حاوی عصاره قهوه روبوستا (به عنوان C. canephora robusta) با 45٪ اسید کلروژنیک، نوعی آنتی اکسیدان مرتبط با کاهش وزن است.

این عصاره یک شکل غیر محرک قهوه است که از دانه های قهوه سبز به دست می آید. از آنجایی که دانه های قهوه سبز بو داده نمی شوند، حاوی کافئین بسیار کمی هستند.

یک بررسی از 16 مطالعه نشان داد که مصرف مکمل عصاره قهوه سبز منجر به کاهش قابل توجهی در BMI و وزن بدن، به ویژه پس از 4 هفته یا بیشتر شد.

توجه داشته باشید که مطالعه اصلی خطایی داشت که هیچ تغییری در وزن بدن گزارش نمی‌کرد، که در مقاله بعدی تصحیح شد.

مطالعه تصادفی دیگری کاهش قابل توجهی در دور کمر (2.4 سانتی متر یا 0.9 اینچ) و وزن بدن (2.08 کیلوگرم یا 4.6 پوند) در افرادی که 800 میلی گرم مکمل عصاره قهوه سبز به مدت 8 هفته مصرف کردند در مقایسه با گروه کنترل مشاهده کرد که هیچ بهبودی نداشت.

علاوه بر این، مطالعه ای روی 60 زن مبتلا به چاقی نشان داد که مصرف 400 میلی گرم مکمل عصاره قهوه سبز به مدت 8 هفته در کنار یک رژیم غذایی کم کالری منجر به کاهش قابل توجه وزن (1.5 کیلوگرم یا 3.3 پوند) و توده چربی (0.52 کیلوگرم یا 1.15 پوند) نسبت به یک رژیم غذایی با کالری کاهش یافته (شاهد) به تنهایی شد.

به طور کلی، برخی تحقیقات وجود دارد که مکمل عصاره قهوه سبز را با کاهش وزن مرتبط می کند، اما اثرات آن بسیار کوچک است و ممکن است از نظر بالینی قابل توجه نباشد.

سرکه سیب

سرکه سیب (ACV) که از آب سیب تخمیر شده ساخته شده است، علیرغم تحقیقات مختلف در مورد اثربخشی آن، یک ماده محبوب برای کاهش وزن است.

در یک مطالعه تصادفی کوچک، 39 شرکت کننده تحت یک رژیم غذایی با کالری محدود با کمبود 250 کالری در روز قرار گرفتند. به گروه سرکه سیب نیز دستور داده شد که 30 میلی لیتر سرکه سیب در روز بنوشند.

پس از 12 هفته، شرکت کنندگان در گروه سرکه سیب به طور متوسط ​​8 پوند (4 کیلوگرم) از دست دادند، در حالی که افراد در گروه کنترل به طور متوسط ​​5 پوند (2.3 کیلوگرم) از دست دادند. علاوه بر این، گروه سرکه سیب نمرات اشتهای کمتری را گزارش کردند که نشان می‌دهد سرکه سیب ممکن است به مهار اشتها کمک کند.

با این حال، هر دو گروه کاهش درصد چربی بدن و دور کمر را مشاهده کردند که تفاوت معنی داری بین گروه ها مشاهده نشد.

یک بررسی در سال 2021 از مطالعات روی سرکه سیب نشان داد که مصرف مکمل‌های سرکه سیب در کاهش BMI یا درصد چربی بدن مؤثر نیست. با این حال، نویسندگان خاطرنشان کردند که تحقیقات روی مکمل‌های سرکه سیب برای کاهش وزن به طور کلی محدود است و فاقد مطالعات با کیفیت بالا است.

بررسی دیگری همچنین نشان می‌دهد که تحقیقات با کیفیت بالا کافی برای حمایت از سرکه سیب به عنوان ابزاری برای کاهش وزن وجود ندارد.

آلو

آلو میوه ای بسیار مغذی و سرشار از فیبر است.

به نظر می رسد هیچ منطقی پشت اضافه کردن آلو به هیدروکسی کات اورجینال وجود ندارد. در واقع، هیچ تحقیقی در مورد موضوع وجود ندارد.

با این گفته، خوردن آلو کامل می تواند راهی عالی برای افزایش مصرف فیبر باشد، که ممکن است به کاهش اشتها و کاهش وزن کمک کند.

با این حال، مقدار آلو موجود در محصولات هیدروکسی کات بسیار ناچیز است و مقدار قابل توجهی فیبر ندارد.

آلو همچنین حاوی سوربیتول، نوعی الکل قندی است که اثرات ملین دارد. در تئوری، سوربیتول آلو می تواند منجر به حرکات مکرر روده و در نتیجه کاهش وزن ناشی از آب شود. با این حال، این مورد منجر به از دست دادن چربی نمی شود.

به طور کلی، شواهد کمی وجود دارد که از آلو به عنوان یک عنصر برای کاهش وزن حمایت کند.

عصاره بائوباب

بائوباب میوه ای است که از درخت بائوباب به دست می آید. معمولاً به صورت یک میوه کامل، به صورت پودر یا به صورت عصاره یافت می شود.

به عنوان یک میوه کامل، بائوباب سرشار از فیبر و بسیاری از ویتامین ها، مواد معدنی و پلی فنول ها است. به دلیل محتوای فیبر بالایی که دارد، ممکن است احساس سیری را افزایش دهد و از کاهش وزن حمایت کند.

جالب توجه است، یک مطالعه کوچک با 20 نفر نشان داد کسانی که پودر بائوباب (15 گرم) را در اسموتی مصرف کردند نسبت به کسانی که اسموتی‌هایشان حاوی بائوباب بود، سیری بیشتری داشتند. نویسندگان این نتایج را به محتوای بالای فیبر و پلی فنل بائوباب نسبت دادند.

یک مطالعه کوچک دیگر نشان داد که عصاره بائوباب برای تنظیم سطح گلوکز بعد از غذا نسبت به شاهد موثرتر است.

تصور می شود محتوای پلی فنل بالای بائوباب به تنظیم سطح قند خون کمک می کند که می تواند به تنظیم بهتر گرسنگی منجر شود. گفتنی است، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

به نظر می رسد عصاره بائوباب ممکن است بر میزان گرسنگی تأثیر بگذارد، اما در حال حاضر هیچ تحقیقی برای حمایت از تأثیر آن بر کاهش وزن وجود ندارد.

علاوه بر این، مقدار بائوباب موجود در محصولات هیدروکسی کات بسیار ناچیز است و احتمالاً به اندازه کافی برای ارائه هیچ مزیت معناداری نیست.

هل

هل یک ادویه غلاف است که از خانواده زنجبیل است.

یک مطالعه با 80 زن مبتلا به اضافه وزن یا چاقی نشان داد که کسانی که 3 گرم پودر هل را به مدت 3 ماه مصرف کردند، کاهش قابل توجهی – هرچند اندک – در دور کمر (0.2 اینچ یا 0.5 سانتی متر) را تجربه کردند. گروه کنترل هیچ پیشرفتی نداشت.

مطالعه دیگری نشان داد که موش‌هایی که از پودرهل تغذیه می‌شدند کمتر در معرض چاقی و ذخیره چربی در اطراف معده بودند. با این حال، این نتایج در انسان تکرار نشده است.

در نهایت، یک مطالعه 3 ماهه شامل 87 فرد دارای اضافه وزن یا چاقی، تفاوت قابل توجهی در وزن یا BMI در شرکت کنندگانی که 3 گرم پودر هل در روز مصرف می کردند در مقایسه با گروه کنترل نشان نداد.

به طور کلی، شواهد کافی برای حمایت از هل به عنوان یک ماده موثر کاهش وزن وجود ندارد. به علاوه، حتی اگر شواهدی وجود داشته باشد، در اینجا مقدار قابل توجهی هل در محصولات هیدروکسی کات یافت نمی شود.

ترکیب ویتامین

هیدروکسی کات اورجینال همچنین حاوی چندین ویتامین اضافه شده است، از جمله:

ویتامین دی

تیامین (ویتامین B1)

ریبوفلاوین (ویتامین B2)

نیاسین (ویتامین B3)

ویتامین B6

ویتامین B12

همه این ویتامین ها نقش کلیدی در متابولیسم انرژی دارند و سطوح پایین آنها با کاهش انرژی و خستگی همراه است. با این حال، اگر سطوح ویتامینی شما در حال حاضر کافی باشد، افزایش مصرف این ویتامین ها بعید است که فواید بیشتری داشته باشد.

 

خلاصه

در حالی که برخی از ترکیبات موجود در هیدروکسی کات اورجینال ممکن است اثرات متوسطی بر وزن یا اشتها داشته باشند، در حال حاضر شواهد کافی وجود ندارد که نشان دهد مصرف مکمل های حاوی این مواد منجر به کاهش وزن قابل توجهی می شود.

دوز

این شرکت توصیه می کند که به آرامی شروع کنید و به تدریج تعداد کپسول های هیدروکسی کات اورجینال را که در روز مصرف می کنید افزایش دهید.

توصیه های دوز فعلی برای هیدروکسی کات اورجینال به شرح زیر است:

روزهای 1 تا 3: 1 کپسول دو بار در روز

روز 4 و بعد از آن: 2 کپسول دو بار در روز

به خاطر داشته باشید که توصیه های دوز بین محصولات متفاوت است. بنابراین، مهم است که دستورالعمل ها را با دقت بخوانید و از دوز توصیه شده تجاوز نکنید.

خلاصه

هیدروکسی کات توصیه می کند که به تدریج دوز روزانه خود را تا چهار کپسول در روز افزایش دهید. با این حال، دوز توصیه شده بسته به محصول متفاوت است، بنابراین مهم است که برچسب را به دقت بخوانید.

هیدروکسی کات اورجینال در مقابل هیدروکسی کات هاردکور

هیدروکسی کات اورجینال و هیدروکسی کات هاردکور دو محصول محبوب هیدروکسی کات هستند.

در حالی که این دو مکمل ادعاهای مشابهی دارند، حاوی ترکیبات متفاوتی هستند و برای مخاطبان متفاوتی به بازار عرضه می شوند. به عنوان مثال، هیدروکسی کات هاردکور حاوی مقادیر بیشتری کافئین و محرک برای افزایش انرژی است.

هیدروکسی کات هاردکور به طور خاص، حاوی کافئین بی آب است که شرکت ادعا می کند که تنها پس از یک دوز “انرژی فوق العاده” را فراهم می کند. از آنجایی که کافئین یک محرک است، تعجب آور نیست که هیدروکسی کات هاردکور بتواند انرژی را افزایش دهد.

هیدروکسی کات هاردکور علاوه بر محتوای کافئین بالا، حاوی فلفل کاین است.

کپسایسین – ماده اصلی فلفل کاین – به ویژه برای اثرات بالقوه افزایش متابولیسم آن مورد تحقیق قرار گرفته است، اگرچه مصرف آن به عنوان مکمل بعید است که منجر به کاهش وزن معنی دار شود.

یکی دیگر از مواد تشکیل دهنده یوهیمبه است – گیاهی که اغلب در مکمل های کاهش وزن یافت می شود، اگرچه شواهد بسیار کمی برای حمایت از اثربخشی آن برای کاهش وزن وجود دارد.

در مقابل، هیدروکسی کات اورجینال حاوی ترکیبات محبوب «افزایش متابولیسم» مانند سرکه سیب، عصاره قهوه سبز و کافئین است. همچنین شامل چندین ویتامین B برای حمایت از متابولیسم مواد مغذی است.

بر اساس تبلیغات محصولات، هیدروکسی کات هاردکور بیشتر متوجه ورزشکاران و بدنسازان است، در حالی که هیدروکسی کات اورجینال برای کسانی که به کاهش وزن عمومی علاقه مند هستند، به بازار آمده است.

همانند هیدروکسی کات اورجینال، در حال حاضر هیچ تحقیقی در مورد اثربخشی هیدروکسی کات هاردکور وجود ندارد.

 

خلاصه

هیدروکسی کات هاردکور حاوی فرم بسیار غلیظ کافئین است و برای ورزشکاران و بدنسازان هدف قرار می گیرد و ادعا می کند که از کاهش وزن و افزایش سطح انرژی پشتیبانی می کند.

در مقابل، هیدروکسی کات اورجینال ادعا می کند که از کاهش وزن عمومی پشتیبانی می کند.

در حال حاضر، هیچ تحقیقی مبنی بر موثر بودن هر یک از مکمل ها وجود ندارد.

آیا باید هیدروکسی کات مصرف کرد؟

اگر گزارش‌های مصرف‌کننده را در انجمن‌ها و تابلوهای پیام بخوانید، متوجه می‌شوید که برای هر فردی که با این مکمل موفق می‌شود، دیگری می‌گوید که هیچ تاثیری نداشته است.

به نظر می رسد که این مورد در مورد اکثر مکمل های کاهش وزن صدق می کند – برخی افراد با آنها موفقیت دارند، در حالی که برخی دیگر چنین نیستند.

با این حال، مانند هر روش کاهش وزن سریع دیگر، مصرف مکمل های هیدروکسی کات بعید است که نتایج بلندمدتی ایجاد کند، مگر اینکه با تغییرات پایدار در سبک زندگی دنبال شود. کاهش وزن یک ماراتن است، نه یک مسابقه، و هیچ راه میانبری وجود ندارد.

علاوه بر این، از آنجایی که نگرانی هایی در مورد اخلاق شرکت و ایمنی محصولات آن وجود دارد، مجله هلث لاین هیدروکسی کات را به عنوان یک راه حل کاهش وزن ایمن یا موثر توصیه نمی کند.

 

خلاصه

اگر به دنبال نتایج طولانی مدت هستید، بهتر است روی عادات سبک زندگی پایدار مانند خوردن یک رژیم غذایی مغذی و ورزش منظم تمرکز کنید.

سوالات متداول

آیا استفاده از هیدروکسی کات بی خطر است؟

در حالی که هیدروکسی کات ممکن است برای بزرگسالان غیر باردار بی خطر باشد، هیچ تحقیقی در مورد محصولات هیدروکسی کات وجود ندارد که به طور قطعی بگوید مصرف مکمل ها، به خصوص برای مدت طولانی، بی خطر است.

علاوه بر این، گزارش هایی از عوارض جانبی ناخواسته مانند لرزش، ضربان قلب سریع، حالت تهوع، و – در موارد شدید – آسیب کبدی وجود دارد. در نهایت، بهتر است قبل از خرید مکمل های هیدروکسی کات با یک متخصص مراقبت های بهداشتی صحبت کنید.

چه مدت طول می کشد تا نتایج هیدروکسی کات را ببینید؟

هیدروکسی کات زمان خاصی را ارائه نمی دهد.

با این حال، وب‌سایت این برند گواهی‌هایی را ارائه می‌کند که ادعا می‌کنند وقتی محصولات را با یک رژیم غذایی سالم و ورزش ترکیب می‌کنید، می‌توانید تا 10 پوند (4.5 کیلوگرم) در 1 ماه وزن کم کنید.

با این حال، به خاطر داشته باشید که در حال حاضر هیچ تحقیقی برای نشان دادن اینکه آیا محصولات هیدروکسی کات واقعا برای کاهش وزن موثر هستند یا خیر وجود ندارد.

هیدروکسی کات چقدر هزینه دارد؟

هیدروکسی کات اورجینال برای 60 کپسول 19.99 دلار قیمت دارد.

هیدروکسی کات برای چه کسانی مناسب است؟

هیدروکسی کات بیان می کند که محصولات آن برای بزرگسالان غیر باردار بالای 18 سال که به دنبال کاهش وزن هستند مناسب است. این شرکت حتی یک مسابقه آنلاین ارائه می دهد تا به شما کمک کند تا بفهمید کدام محصول بر اساس اهداف و سبک زندگی شما برای شما مناسب است.

گفته شد، مجله هلث لاین به دلیل شواهد ناکافی و خطرات بالقوه سلامتی، هیدروکسی کات را به عنوان یک ابزار کاهش وزن توصیه نمی کند.

اگر به دنبال کاهش وزن هستید، بهتر است عادات سبک زندگی سالم پایداری مانند خوردن یک رژیم غذایی کم فرآوری شده، ورزش منظم، مدیریت استرس و خواب با کیفیت را در پیش بگیرید.

امتیاز 5 از 5

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی