آیا مصرف گردو باعث کاهش سرطان می شود؟

گردو

گردو منبع غنی از آنتی اکسیدان ها است، این میان وعده خوشمزه باعث کاهش خطر سرطان روده بزرگ، کاهش سطح کلسترول، محافظت در مقابل بیماری قلبی و حتی تقویت مغز ما می شود.
آجیل به عنوان یک منبع ارزشمند فیبر شناخته شده است و فیبر رژیم غذایی به تنوع و تقویت باکتری های روده کمک می کند. اما یافته های دانشمندان نشان می دهد چگونه گردوها می توانند به سلامت قلبی و متابولیک بدن ما کمک کنند.
تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد که مصرف گردو سطح سه باکتری اصلی : Faecalibacterium، Roseburia و Clostridium افزایش داد. محققان توضیح می دهند که این سه باکتری، یک محصول جانبی متابولیکی را به نام بوتیرات تولید می کنند که نشان داده شده است بوتیرات سلامت روده را بهبود می بخشد.

گردو ممکن است اسید های صفراوی سرطانزا را کاهش دهد.
در حالیکه اسیدهای صفراوی ترکیبات طبیعی هستند که به جذب لیپیدها، کلسترول و بعضی از ویتامین ها در دستگاه گوارش کمک می کنند، اما برخی از آنها سمی بوده است. اسیدهای صفراوی می توانند اولیه یا ثانویه باشند و اخیرا پیشنهاد شده است که با سرطان کولون مرتبط هستند. هولچر می گوید: اسید های صفراوی ثانویه بالا در افراد با میزان بالاتری از سرطان کولورکتال مرتبط است. اسیدهای صفراوی ثانویه میتواند به سلولهای داخل دستگاه گوارش آسیب برساند و میکروبها آن اسیدهای ثانویه صفرا را ایجاد میکنند. اگر بتوانیم اسیدهای ثانویه صفرا را در روده کاهش دهیم، ممکن است به سلامت انسان کمک کنیم. محققین برای مطالعه اینکه چگونه گردوها ترکیب میکروبی را تحت تاثیر قرار می دهند، نمونه های خون و مدفوع شرکت کنندگان را در ابتدای و پایان دوره مطالعه جمع آوری و مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. و در انتها محققان نشان دادند افرادی که گردو مصرف می کردند، یک کاهشی در اسیدهای صفراوی ثانویه داشتند، که این موضوع به نوبه خود یک اثر کاهشی در سرطان کولورکتال داشت.

امتیاز دهید

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی