زمانیکه موز بجای دارو بکار می رود

موز

موز شامل مقدار  بسیاری فیبر است و چون حاوی قند مضر نیست، انرژی مورد احتیاج برای فعالیت را هم فراهم می کند. ولی نکته جالب در باره موز این است که قادر است در برخی از موارد، بجای دارو استفاده شود. در اینجا چند فایده دارویی موز را بیان می کنیم

۱– فشار خون بالا
زیاده روی در مصرف نمک و کمبود پتاسیم در بدن بر روی فشار خون اثر می گذارند. موز حاوی مقدار زیادی پتاسیم است و می تواند در کنترل فشار خون نقش داشته باشد. مصرف یک عدد موز در صبح به حفظ فشار خون در حد طبیعی،‌ کمک می کند.

۲– افسردگی
موز حاوی تریپتوفان است که خودش رو در قالب سروتونین (هورمون شادی) نشان می دهد. کافیست یک عدد موز مصرف کنید تا میزان هورمون شادی در بدن شما افزایش پیدا کند و احساس آرامش و شادی رو در عرض چند دقیقه بعد از مصرف موز، تجربه کنید.

۳– استرس
وجود استرس در بدن باعث تغییر متابولیسم شده و در نتیجه میزان پتاسیم رو کاهش می دهد. مصرف منظم موز به حفظ تعادل در بدن و تقویت قلب،‌ کمک می کند. همچنین موز، باعث تنظیم تعادل آب در بدن می شود.

۴– یبوست
موز حاوی پکتین است. پکتین نوعی فیبر است که عمل عضم رو بهبود بخشیده و باعث تحریک سمزدایی از بدن می شود. به علاوه، موز دارای ترکیبات پروبیوتیک است که به هضم کمک می کنند و نفخ رو کاهش داده و فشار ناشی از یبوست رو در دستگاه گوارش، کاهش می دهد. توجه داشته باشید که برای بهره گرفتن از این فایده موز باید حتماً موز کاملاً رسیده که بر روی پوست اون لک های قهوه ای دیده می شود، مصرف نموده و از مصرف موزهای نارس و سبز، پرهیز کنید (زیرا موز نارس، یبوست رو تشدید می کند). همچنین، باید آب کافی بنوشید.

۵– سندرم پیش از قاعدگی (PMS)
موز سرشار از ویتامین B6 است. این ویتامین، باعث تخفیف علائم سندرم قبل از قاعدگی می شود. موز،‌ درد رو در ناحیه شکم کاهش داده و نوسانات خلق و خو رو کنترل می کند و از احتباس و جمع شدن آب،‌ در بدن، جلوگیری می نماید.

امتیاز دهید

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی