تاثیر شگفت انگیز فیبر بر پیری

فیبر غذایی یک ماده قابل هضم در گیاهان مانند میوه ها، سبزیجات و غلات است و بخش مهمی از یک رژیم غذایی سالم است. و در دو شکل وجود دارد: فیبر محلول و نامحلول.

فیبر محلول آب را جذب می کند و به شکل ژل در می آید وهضم را کند می کند و شواهد نشان می دهند که فیبر محلول با کاهش کلسترول، به جلوگیری از بیماری های قلبی کمک می کند. و در سبوس جو دو سر، جو، آجیل، دانه، لوبیا، نخود، عدس و بعضی از میوه ها و سبزیجات یافت می شود.
فیبر نامحلول به نظر می رسد باعث سرعت بخشیدن به عبور غذا از روده و افزایش حجم مدفوع است، که در سبوس گندم، سبزیجات و غلات سبوس دار یافت می شود.
این مطالعه  1609  بزرگسال 49 ساله و بیشتر را که در ابتدای بررسی عاری از سرطان، بیماری عروق کرونر و سکته مغزی بودند و به مدت 10 سال پیگیری شدند را در بر می گرفت.
در پایان 10 سال، 249  نفر(15.5 درصد) از شرکت کنندگان به آنچه که محققان به عنوان وضعیت سالمندی موفق تعریف کرده بودند، رسیدند.
از بین همه ی عوامل غذایی که محققان مورد بررسی قرار دادند، مانند مصرف کل کربوهیدرات، فیبر، گلایسمسک ایندکس، بار گلایسمیک، و قند،  محققان دریافتند که فیبر بیشترین تاثیر را در سالمندی موفق داشته است.

محققان متوجه شدند که در طول 10 سال پیگیری، کسانی که بیشترین مصرف فیبر را داشتند تقریبا 80 درصد بیشتر از یک زندگی طولانی و سالم بهره مند می شوند و به احتمال کمتری از فشار خون بالا، دیابت، دمانس، افسردگی و ناتوانی عملکردی رنج می برند.
محققان تا حدودی از پیدا کردن این اثر قوی از فیبر شگفت زده بودند، و بیشتر از هر چیزی، آنها انتظار داشتند که قند تاثیر بیشتری داشته باشد.

امتیاز دهید

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی