سرکوب شدن سرطان روده بزرگ با مصرف گردو

گردو

گردو پکیجی از ترکیبات شناخته شده مغذی مهم است و شامل بیشترین اسیدهای چرب غیراشباع است و همچنین دارای بالاترین نسبت امگا 3 به امگا 6 و سطح بالایی از یک فرم از ویتامین E است که خواص ضد سرطان دارد.
گردو به عنوان یک غذای کامل ضد سومین و مهم ترین سرطان شایع در جهان یعنی سرطان روده بزرگ است. مطالعات دیگر نشان داده اند که گردو بیماری های مرتبط با رژیم غذایی و سبک زندگی، از جمله بیماری های قلبی، دیابت و اختلالات عصبی را دفع می کند.
روزنبرگ، یک محقق سرطان و استاد پزشکی بیان کرد که موش های نر تغذیه شده با رژیم غذایی غربی غنی شده با 5/10 درصد گردو در مقایسه با موش تغذیه نشده با گردو بیشترین کاهش در تومورهای روده بزرگ را داشتند.
برای کشف اینکه چرا گردو مفید است، محققان نمونه مدفوع از موش ها گرفتند و باکتری های زنده در دستگاه گوارش موش را تجزیه و تحلیل کردند. آنها دریافتند که مصرف گردو تمایل میکروبیوم روده را به سمت یک محیط زیستی که به طور بالقوه روده را در برابر سرطان محافظت می کند، می برد. اگرچه مشخص نیست که دقیقا چگونه این کار را می کند، پژوهش های قبلی نشان داده اند که برخی از باکتری های روده که فیبر را به ترکیباتی با خواص ضد التهابی تبدیل کرده اند شروع تومور را کاهش داده اند. تجزیه و تحلیل میکروبیوم روده همچنین تفاوت های جالب بین مرد و زن را منعکس کرده است. مردان در برابر زنان در رژیم های غذایی آزاد گردو تمایل کمتری در تنوع در فلور روده دارند.
با این حال، روزنبرگ محقق این مطالعه می گوید ” سعی کنید هر روز.”

امتیاز 4.2 از 5

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی