آیا خود ارضایی باعث کاهش وزن می شود؟ 

خود ارضایی

آیا خود ارضایی باعث کاهش وزن می شود؟

پاسخ یک سکسولوژیست

در هر قدمی که برمی داریم کالری سوزانده می شود. حتی نفس کشیدن هم کالری می سوزاند. این بدان معناست که خودارضایی اجازه می‌دهد کالری بسوزاند، اما باعث کاهش وزن نمی‌شود. در واقع، هیچ یک از اعضای بدن یا اندام تناسلی را از نظر فیزیکی تحت تاثیر قرار نمی دهد. بنابراین، آیا خودارضایی باعث کاهش وزن می شود؟ خیر

در حالی که خودارضایی قطعا قلب شما را به تپش و پمپاژ می رساند، اما به این معنی نیست که به کاهش وزن شما کمک می کند. شما نمی توانید ورزش را نادیده بگیرید و فقط با خودارضایی انتظار کاهش وزن داشته باشید (با عرض پوزش اگر به دنبال این پاسخ بودید شما را ناامید می کنم).

برای سوزاندن کالری در مقادیر قابل توجهی، فرد باید به انجام تمرینات کاردیو یا پیاده روی منظم ادامه دهد. اگر حتی بدون انجام کاری احساس می کنید وزن کم می کنید، به پزشک مراجعه کنید زیرا ممکن است دلیل دیگری داشته باشد.

خودارضایی همچنین باعث ترشح اکسی توسین یا هورمون عشق در بدن شما می شود. طبق تحقیقات، زمانی که سطوح بالای اکسی توسین در بدن وجود دارد، میل به غذاهای ناسالم کاهش می یابد. همچنین شیوه های پرخوری را کاهش می دهد. این منجر به کاهش مصرف کلی کالری می شود.

 

آیا خودارضایی برای سلامتی خوب است یا مضر؟

خودارضایی قطعا عادت بدی نیست. برعکس، برای سلامتی شما مفید است. به کاهش استرس و تنش جنسی کمک می کند. علاوه بر این، ذهن را آرام می کند که کیفیت خواب را بهبود می بخشد. خطر ابتلا به بیماری های مقاربتی (بیماری های مقاربتی) وجود ندارد و خودارضایی را به یک عمل جنسی ایمن تبدیل می کند. علاوه بر این، اعتماد به نفس و تصویر بدن را افزایش می دهد.

خودارضایی باعث ترشح اندورفین می شود. اندورفین ها انتقال دهنده های عصبی شبه افیونی هستند که توسط مغز آزاد می شوند و به عنوان هورمون های شادی نیز شناخته می شوند. احساس رضایت روحی و جسمی ایجاد می کنند.

تأثیرات خودارضایی بر حافظه و مغز

مهمترین چیزهایی که باید بدانید

گاهی اوقات، افراد حدس می زنند که خودارضایی باعث خشم یا اضطراب می شود. این گفته یکی دیگر از افسانه های قدیمی است و طبق مطالعات انجام شده دور از واقعیت است.

مردم همچنین معتقدند که خودارضایی باعث ناباروری، نابینایی و کاهش عملکرد جنسی می شود. این باورها کاملاً نادرست است. آنها در نتیجه احساس خجالت افراد از خودارضایی شکل می گیرند.

امتیاز 2.3 از 5

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

9 پاسخ

  1. مقاله بشدت دورغینی هست .
    خود ارضایی بشدت باعث تحلیل عضلات و حتی در ماردی ضعف در مفصل زانو میشه . در لحظه شاید منجر به لذت و آرامش بشه اما مضراتش بسیار بیشتر از لذت آنی و لحظه ای هست . هر 1 بار خود ارضایی فشاری که بدن میاره برابر با 5-4 بار ارضا در رابطه هست. نمیدونم چرا اما به تجربه حسش کردم . در دراز مدت هم باعث عدم تمرکز میشه بشششدت . و حتی بر شکل ظاهری معامله اتون هم تاثیرمیذاره .
    این ها رو از فرد 36 ساله ای بشنوید که از 12 سالگی ( قبل از رسیدن به سن بلوغ ) گاهی در بچگی بطور افراطی خود ارضایی کرده و حالا کمی معتدل تر انجامش میده .

  2. اگر خود نوجوان های عزیز کمی دقت کنن میبینن کسایی که برای دراز مدت این کار رو انجام دادن دچار مشکلاتی مانند:عدم تمرکز، اضطراب بی دلیل، کاهش اعتماد بنفس(مخصوصا روز بعد از انجام)، عصبانیت زود هنگام، مشکل در ارتباط با دیگران، حتی در لاغری هم تاثیر دارد این رو از یک قربانی این مشکل قبول کنید

    حالا دیگر انتشار این پیام در اختیار شماست طراح سایت عزیز

    به امید روزی که تمام نوجوانان، جوانان، حتی بزرگسالان از این مشکل و طبق نظر اسلام گناه کبیره نجات یابند و شما ها بتونید در این امر سهیم باشید تا به درجه های بالاتر از انتظارتون در درون خودتون برسید
    یاعلی

  3. ایا خود ارضایی زیاد باعث لاغری میشود وهر غدایی بخوریم جذب نمی‌شود ایا این حقیقت داره

    1. ترشح پرولاکتین بالا پس از خ.ا و اعتیاد آور بودن آن منجر به کاهش تستوسترون و دی تستوسترون میشود که بدن را در ضعیف میکند،همین طور اسپرم و منی از با کیفیت ترین بخش خون ساخته میشوند!بله منجر به ضعف میشود ،همین مطالعه ای در سال ۲۰۰۳ و ۲۰۰۱ و ۲۰۲۱ به طور متوالی در یک دانشگاه معتبر در چین اثبات کرد که پرهیز از خ.ا می تواند تستوسترون را افزایش دهد!.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی