کدام میوه به کاهش وزن کمک می‌کند؟

میوه برای کاهش وزن

همانطور که می دانید که هیچ غذایی در مورد کاهش وزن جادویی عمل نمیکند. در عوض، ترکیبی از آنچه که میخورید و اینکه چقدر می خورید و عادات سبک زندگی و ژنتیک است که بر وزن شما تأثیر می گذارد. و در حالی که همه سبزیجات و میوه‌ها مجموعه‌ای از مواد مغذی را ارائه می‌دهند که به سلامتی کمک می‌کنند، برخی از آن‌ها مانند تمشک می‌توانند برای کمک به شما برای رسیدن و حفظ وزن سالم مفیدتر باشند.

 

چرا میوه می تواند به کاهش وزن کمک کند؟

میوه جایگزین غذاهای با کالری بالا

در مقایسه با سایر غذاها مانند تنقلات خوش طعم، دسرهای شیرین و نوشیدنی های شیرین، بیشتر میوه های کامل دارای مواد مغذی و کم کالری هستند. میوه ها سرشار از فیبر و آب هستند، به این معنی که به وعده های غذایی حجم می دهند. به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) این بدان معناست که می توانید همان مقدار غذا بخورید اما کالری کمتری مصرف کنید.

میوه  به مهار گرسنگی کمک می کند

بسیاری از میوه ها، مانند سیب، باید به خوبی جویده شوند تا تجزیه شوند. طبق یک مطالعه در سال 2020 که در Nutrients منتشر شده است، سیب می تواند به کاهش سرعت غذا خوردن شما کمک کند. وقت گذاشتن برای جویدن فواید زیادی دارد، از جمله تنظیم علائم گرسنگی و سیری. همچنین به شما این امکان را می دهد که از آنچه می خورید لذت ببرید در حالی که متوجه احساس، بو و مزه غذا می شوید همه اینها بخشی از غذا خوردن آگاهانه است.

 

بهترین میوه برای دستیابی به اهداف کاهش وزن

اگر هدف شما کاهش وزن است، مطمئن شوید که تمشک می خورید. این میوه های کوچک شیرین سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان هستند و طعم شیرین رضایت بخشی دارند. در اینجا نحوه تاثیر بر کاهش وزن آورده شده است.

تمشک  مملو از فیبر است

به گفته USDA، یک فنجان تمشک، چه تازه یا یخ زده، نزدیک به 10 گرم فیبر دارد. طبق دستورالعمل های رژیم غذایی 2020-2025 برای آمریکایی ها، این تقریباً یک سوم مصرف فیبر توصیه شده روزانه برای مردان و زنان است.

فیبر فواید زیادی برای سلامتی دارد. فیبر علاوه بر کاهش وزن به شما کمک می‌کند تا منظم بمانید، هضم غذا را کند می‌کند و از افزایش ناگهانی قند خون جلوگیری می‌کند تا انرژی ثابت‌تری در طول روز داشته باشید.

علاوه بر این، فیبر پری بیوتیک است و غذا را برای تغذیه باکتری های روده شما فراهم می کند. این بدان معناست که مصرف فیبر برای میکروبیوم متنوع و متعادل روده کلیدی است که در سایر جنبه‌های سلامتی شما از جمله عملکرد سیستم ایمنی بدن نقش دارد.

تمشک خواص ضد التهابی دارد

آنتی اکسیدان های موجود در سبزیجات و میوه ها با خنثی کردن رادیکال های آزاد مضر برای کاهش التهاب ناشی از بیماری، نقش مهمی در محافظت از سلول های بدن شما ایفا می کنند. و فقط باید به رنگ قرمز زیبای تمشک نگاه کنید تا بدانید سرشار از آنتی اکسیدان است. بر اساس بررسی سال 2022 در مجله  آنتی اکسیدان ها، در واقع تمشک حاوی آنتی اکسیدان های خاصی به نام آنتوسیانین است. میوه ها همچنین منبع عالی ویتامین C، آنتی اکسیدان دیگر هستند.

تمشک به طور طبیعی شیرین است

تمشک حاوی قند طبیعی است که می تواند شیرینی شما را سیر کند. آنها را به تعداد انگشتان دست بخورید یا به کاسه غلات ماست، بلغور جو دوسر، کلوچه و غیره اضافه کنید.

 

موارد دیگری که هنگام تلاش برای کاهش وزن باید در نظر بگیرید

قبل از شروع سفر کاهش وزن، اهداف و انگیزه خود را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، هدف شما ممکن است کاهش قند خون یا فشار خون به منظور کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 یا بیماری قلبی باشد. همچنین ممکن است بخواهید وزن کم کنید تا بتوانید راحت تر بدون ناراحتی حرکت کنید یا بتوانید بچه های خود را در پارک دنبال کنید.

به یاد داشته باشید که کاهش وزن به معنای رسیدن به یک عدد مشخص در ترازو نیست.  CDC بیان می کند که این در مورد دستیابی به یک سبک زندگی است که شامل یک رژیم غذایی سالم، فعالیت بدنی منظم و سایر عادات سالم است.

کاهش وزن نیز یک شبه اتفاق نمی افتد و برای حفظ طولانی مدت نیاز به تعهد و تغییر سبک زندگی دارد. در حالی که اکثر مردم در هنگام تلاش برای کاهش یا حفظ وزن، عمدتاً بر تغذیه و ورزش تمرکز می کنند، سایر عادات سبک زندگی نیز به همان اندازه مهم هستند. این شامل خواب با کیفیت کافی و به طور منظم و توجه به عوامل استرس زا است.

توجه به این نکته ضروری است که اگر سابقه اختلال در خوردن یا اختلالات خوردن دارید، رژیم غذایی می تواند یک عامل خطر برای شروع علائم شما باشد. توصیه می کنیم با ارائه دهنده مراقبت های اولیه یا یک متخصص تغذیه صحبت کنید تا از شما در دستیابی به اهداف سلامتی خود حمایت کند. و در صورت لزوم می توانند شما را به متخصصان بهداشت رفتاری مناسب ارجاع دهند.

 

خلاصه

برخلاف آنچه برخی رژیم‌ها می‌گویند، تلاش برای کاهش وزن به این معنا نیست که باید میوه را کنار بگذارید. تمشک میوه‌ای مورد علاقه برای حمایت از کاهش وزن است زیرا کالری کمی دارد و فیبر بالایی دارد، به‌علاوه آن‌ها بسیار شیرین هستند و می توانند نیاز یک هوس شیرین را برآورده کنند.

امتیاز دهید

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی