بهترین زمان برای نوشیدن آب

نوشیدن آب

بهترین زمان برای نوشیدن آب

زمانی که فکر می کنید گرسنه هستید

بیشتر مردم وقتی احساس گرسنگی می کنند در واقع ممکن است تشنه باشند و مغز این محرک ها را یکسان تشخیص می دهد. بنابراین قبل از رفتن به سراغ خوردنی، ابتدا مقداری آب بنوشید. سپس چند دقیقه به خودتان فرصت دهید تا ببینید که آیا میل به غذا خوردن برطرف شده است یا خیر.

وقتی بیدار می شوی

اول صبح یکی از بهترین زمان ها برای هیدراته کردن بدن است. بدن شما روزه طولانی ای را پشت سر گذاشته است. برای یک شروع ساده، نصف لیمو را در لیوان آب خود بریزید تا مواد مغذی گیاهی آنتی اکسیدانی، ویتامین C و پتاسیم را نیز به این طریق در بدنتان افزایش دهید.

هر وقت عرق کردی

هر چیزی که باعث تعریق شما شود – سونا یا جکوزی، بیرون رفتن در یک روز گرم – باعث از دست دادن مایعات بدن شما می شود. همینطور با ورزش با گرم شدن ماهیچه ها، بدن شما عرق می کند تا گرما را دفع کند. شما باید با مقدار زیادی آب خنک شوید.

قبل، حین و بعد از ورزش

شما به مقدار زیادی آب برای جایگزینی آنچه که عرق می کنید نیاز دارید. چقدر؟  بطری خود را با 500 میلی لیتر آب پر کنید. هر 10 تا 15 دقیقه در حالی که فعال هستید، 170 تا 350 میلی لیتر آب بنوشید.

وقتی که شما مریض هستید

هنگامی که بیمار هستید، هیدراتاسیون کلید درمان است. علائمی مانند اسهال، استفراغ و تب می تواند باعث از دست دادن شدید آب شود. در اولین نشانه بیماری، مقدار زیادی آب بنوشید، به خصوص اگر گرسنه نیستید. از الکل و نوشیدنی های کافئین دار دوری کنید. آنها سیستم بدن شما را حتی بیشتر خشک می کنند.

وقتی در هواپیما هستید

تا به حال به این فکر کرده اید که چرا هنگام پرواز اینقدر خشک و تشنه می شوید؟ علت آن ارتفاع است. هرچه هواپیما بالاتر می رود، هوای کابین خشک تر می شود – و تقریباً نیمی از هوای کابین از بیرون به داخل جریان می یابد. برای مبارزه با رطوبت بسیار کم، یک بطری آب خالی به همراه داشته باشید تا در طول پرواز در صورت نیاز پر شود.

وقتی ماساژ می گیرید

اگر قبل از اینکه روی میز بنشینید آب بنوشید، ماساژدرمانگر از شما تشکر خواهد کرد. ماهیچه‌های شما نرم‌تر و انعطاف‌پذیرتر خواهند شد، که ماساژ بافت را برای آنها آسان‌تر می‌کند. پس از ماساژ، بدن موادی را آزاد می‌کند که باید با آب خوردن فراوان از بدن دفع شوند.

قبل از پریودی

شما می توانید با نوشیدن آب زیاد قبل از قاعدگی و همچنین در طول دوره، ناراحتی قبل از قاعدگی و نفخ را کاهش دهید. یکی از بزرگترین دلایل گرفتگی یا سردرد، کم آبی بدن است. مطالعه اخیر بر روی زنان جوان مبتلا به دیسمنوره – قاعدگی بسیار دردناک – نشان داد که نوشیدن آب بیشتر سیکل آنها را کوتاه می کند، درد لگن را کاهش می دهد و نیاز آنها به مسکن درد را کاهش می دهد.

وقتی کسل هستید مخصوصا در بعداز ظهر

در این زمان از روز لیوان قهوه جدید ننوشید. به جای آن، یک لیوان بزرگ آب با لیمو یا طعم دهنده های دیگر بنوشید تا خلق و خوی شما را تقویت کند. ژورنال تغذیه بریتانیا گزارش می دهد که وضعیت هیدراتاسیون شما به طور مستقیم بر خلق و خو، حافظه و ادراک بصری شما تأثیر می گذارد.

وقتی سردرد دارید

یکی از مهمترین محرک های میگرن کم آبی بدن است. برخی از افراد گزارش می دهند که حتی کاهش جزئی مصرف مایعات می تواند باعث سردرد شدید شود. همچنین می تواند باعث ایجاد احساس گیجی شود و در برخی موارد حتی نیاز به درمان پزشکی داشته باشد. به خصوص اگر مستعد میگرن هستید، همیشه یک بطری آب در دسترس داشته باشید و میزان مصرف خود را پیگیری کنید. اگر احساس کردید که یک میگرن در حال وقوع است، یک لیوان آب می تواند روز شما را نجات دهد.

قبل از خوردن یک وعده غذایی

نوشیدن آب قبل از غذا – با نام مستعار “پیش بارگیری” – ممکن است به کاهش وزن کمک کند. یک مطالعه کوچک، افرادی را که 500 میلی لیتر آب، حدود 30 دقیقه قبل از وعده غذایی و همچنین در هر موقع از روز که می خواستند، مصرف کرده بودند. در طی 12 هفته آزمایش کرد. این افراد تقریباً 1.3 کیلوگرم بیشتر از کسانی که از پروتکل پیروی نمی‌کردند، وزن کم کردند.

وقتی می خواهید وزن کم کنید

آب یک نوشیدنی بدون کالری برای کمک به احساس سیری است. همچنین آب ممکن است متابولیسم شما را افزایش دهد. در یک مطالعه، 50 دختر با وزن اضافی حدود 2 فنجان آب نیم ساعت قبل از صبحانه، ناهار و شام نوشیدند بدون اینکه تغییر دیگری در رژیم غذایی خود ایجاد کنند. و پس از 8 هفته وزن کم کردند و شاخص توده بدنی و درصد ترکیب بدن خود را کاهش دادند. آب همچنین لیپولیز را که وظیفه بدن است را تسریع می‌کند.

زمانی که میخواهید به بهترین نحوکار کنید.

آیا می دانستید تقریباً سه چهارم مغز شما حاوی مایع است؟ اگر سطح انرژی شما پایین بیاید، رگ های خونی در این اندام منقبض می شوند. یک مطالعه چینی نشان داد که این می تواند بر هماهنگی، حافظه کوتاه مدت، دامنه توجه و استقامت شما تأثیر بگذارد. بنابراین اگر احساس خستگی می‌کنید، یک نوشیدنی انرژی‌زای حاوی کافئین را کنار بگذارید. صرف نوشیدن آب می تواند به شما کمک کند تا به حالت اولیه برگردید

چه مقدار آب بهتر است؟

آکادمی های ملی علوم، مهندسی و پزشکی ایالات متحده می گویند مایعات بیشتر برای بزرگسالان متوسط و سالم بهتر است . 15.5 فنجان در روز برای مردان ایده آل است، در حالی که 11.5 فنجان در روز برای اکثر زنان کافی است که این میزان شامل آب موجود در تمام غذاها و نوشیدنی ها نیز می شود. نیازهای شما بستگی به سلامتی، میزان فعال بودن و آب و هوای محل زندگی شما دارد.

امتیاز دهید

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی