کاهش درد نقرس با نوشیدن آب‌آلبالو

آب آلبالو

پزشکان دانشگاه نورتمبریا می‌گویند نوشیدن یک لیوان آب آلبالو در روز می‌تواند اسید اوریک اضافی را به مدت تنها چند ساعت از بدن پاک کند و دردهای ناشی از بیماری نقرس را تسکین دهد.

به گزارش سلامانه و به نقل از Daily Mail درمان‌هایی که در حال حاضر برای نقرس وجود دارد فشار نیاوردن به مفاصل، استفاده از کیسه یخ در طول درد و مصرف داروهای ضد التهابی است. در موارد حاد نیز از کورتیکواستروئیدها استفاده می‌شود. اما تمامی این داروها عوارض جانبی از جمله ایجاد مشکلاتی برای قلب و معده به ویژه در صورت مصرف طولانی مدتشان به همراه دارند. در حالی که نوشیدن تنها 30 میلی لیتر از عصاره آلبالو با آب دو بار در روز که دارای خاصیت ضد التهابی و ضد اکیسدانی است می‌تواند با تصفیه کردن اسید اوریک اضافی از بدن به مدت تنها چند ساعت وضعیت دردناک بیماران مبتلا به نقرس را بهبود بخشد.

برخی از غذاها سرشار از پورین‌ها هستند، مواد شیمیایی که به طور طبیعی در بدن به اوریک اسید تجزیه می‌شوند. اجتناب از خوردن این غذاها از جمله ماهی چرب می‌تواند به کاهش حمله نقرس کمک کند. غذاهایی که حاوی مخمر یا عصاره گوشت هستند نیز حاوی پورین می‌باشند. اما این اولین مرتبه است که یک غذا نقش فعالی در درمان این بیماری دارد.

یکی از سخنگویان جامعه نقرس بریتانیا به رغم تأیید نقش آلبالو در کاهش میزان اسید اوریک بدن به افرادی که از نقرس رنج می‌برند توصیه می‌کند که به پزشک عمومی خود مراجعه کنند چرا که این بیماری با مشکلات دیگری چون سکته قلبی و پسوریازیس در ارتباط است.

امتیاز 5 از 5

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی