چگونه فقط زمان خوردن در روز می تواند به افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کمک کند

دیابت نوع 2

چگونه فقط زمان خوردن در روز می تواند به افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کمک کند

محققان می گویند محدود کردن غذا به یک پنجره 10 ساعته در طول روز می تواند به افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کمک کند.

آنها گفتند این برنامه غذایی به ریتم های طبیعی بدن پایبند است و می تواند به سطح قند خون کمک کند. کارشناسان می گویند این طرح برای اکثر افراد مبتلا به دیابت نوع 2 مفید است، اما افراد مبتلا به اختلالات خوردن، زنان باردار، افراد مبتلا به دیابت نوع 1 و کودکان باید قبل از اتخاذ آن با پزشک صحبت کنند. محققان اضافه می کنند که مردم باید یک برنامه غذایی را انتخاب کنند که بتوانند در مدت زمان طولانی مدیریت کنند.

این بر اساس تحقیقاتی است که امروز منتشر شده و گزارش می دهد که پروتکل غذا خوردن با محدودیت زمانی (TRE) می تواند منجر به بهبود سلامت متابولیک در بزرگسالان مبتلا به دیابت نوع 2 شود، از جمله کاهش سطح گلوکز 24 ساعته.

پروتکل غذا خوردن با محدودیت زمانی 10 ساعته در طول روز به مدت سه هفته، سطح گلوکز را کاهش می دهد و زمان سپری شده در محدوده قند خون طبیعی در بزرگسالان مبتلا به دیابت نوع 2 را در مقایسه با توزیع مصرف غذای روزانه در حداقل 14 ساعت طولانی می کند. این داده ها مزایای بالقوه غذا خوردن با محدودیت زمانی در دیابت نوع 2 را برجسته می کند.

تحقیقات قبلی نشان داده است که خوردن محدود زمانی می تواند اثرات متابولیک مثبتی در افراد چاق یا افرادی که اضافه وزن دارند داشته باشد. محققان می گویند محدود کردن غذا به یک پنجره کمتر از 12 ساعت می تواند باعث کاهش سطح قند خون، بهبود حساسیت به انسولین و افزایش چربی سوزی شود.

در جامعه غربی، بیشتر مردم تمایل دارند میزان غذای مصرفی روزانه خود را در حداقل 14 ساعت پخش کنند که به احتمال زیاد منجر به عدم وجود یک حالت واقعی روزه داری در شب می شود. نویسندگان مطالعه نوشتند، محدود کردن مصرف غذا به یک بازه زمانی از پیش تعریف شده (معمولاً کمتر از 12 ساعت) چرخه غذا خوردن در طول روز و روزه ‌داری طولانی‌مدت را در عصر و شب بازیابی می‌کند.

 

واکنش کارشناسان

دانا هونس، متخصص تغذیه، می‌گوید که غذا خوردن نامنظم می‌تواند بر بدن فشار وارد کند.

«بدن ما ریتم شبانه روزی دارد. همانطور که زمین یک ریتم روزانه دارد، بدن ما نیز چنین است. هانس گفت: اگر عادات غذایی خود را با بهترین/سالم‌ترین ریتم‌ها هماهنگ نکنیم، می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن و التهاب را افزایش دهد.

او افزود: “وقتی ما غذای 24 ساعته در دسترس داریم، بیشتر آن به شدت فرآوری شده است، برای بدن ما استرس زا است، و از ریتم های سالم شبانه روزی/هموستازی که بدن ما دوست دارد در آن باشد، پیروی نمی کند.” بنابراین، هنگامی که ما بدون ریتم غذا می خوریم، بسیار استرس زا است و سلامت قلب و عروق را کاهش می دهد و می تواند بر پاسخ هورمونی ما (از جمله انسولین) و نتایج بدتر سلامتی، به ویژه برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2، تأثیر بگذارد.

پیروی از یک پروتکل غذایی با محدودیت زمانی می تواند با محدود کردن زمان مصرف غذا و طولانی کردن دوره ناشتا بودن در عصر و شب، این تأثیر منفی غذا خوردن در طول روز را خنثی کند.

دکتر مریلین تان، دانشیار بالینی پزشکی در غدد درون ریز، می گوید که یک پروتکل غذایی با محدودیت زمانی برای بسیاری از افراد مبتلا به دیابت نوع 2 مفید است. با این حال، مبتلایان به دیابت نوع 2 که انسولین مصرف می کنند، ابتدا باید با پزشک خود صحبت کنند. تان گفت: «برای بیمارانی که از داروهای دیابت استفاده می‌کنند که خطر هیپوگلیسمی ندارند، رژیم ناشتا گرفتن متناوب خوب است. با این حال، اگر بیمار از انسولین، انسولین طولانی‌اثر یا انسولین همراه با وعده‌های غذایی، یا هر دو استفاده می‌کند، مهم است که با پزشک خود مشورت کنید، زیرا، به عنوان مثال، وقتی معمولا غذا نمی‌خورید، نمی‌خواهیم انسولین را هنگام غذا مصرف کنید یا اگر به طور بالقوه غذا نمی خورید ممکن است به انسولین طولانی اثر کمتری نیاز داشته باشید.

تان می‌گوید که مراجعینش دریافته‌اند که خوردن با زمان محدود یکی از ساده‌ترین برنامه‌های رژیم غذایی است، به‌ویژه برای کسانی که مشغله دارند.

او توضیح داد: «بسیاری از بیماران من این رژیم را یکی از پایدارترین رژیم‌های غذایی می‌دانند، زیرا شما به خودی خود آنقدر روی محتوای غذا تمرکز نمی‌کنید، زیرا فقط زمان‌بندی را تعیین می‌کنید. و در واقع، برای افراد پرمشغله، تغذیه با محدودیت زمانی بهتر جواب می دهد چون اگر این پنجره محدود برای خوردن دارید دیگر لازم نیست نگران وعده های غذایی خود در طول روز باشید. بسیاری از بیماران در واقع آن را در مقایسه با بسیاری از رژیم‌های غذایی بسیار ساده‌تر و پایدارتر می‌دانند.

تان افزود: «لازم نیست آنقدر روی تجزیه درشت مغذی‌های رژیم غذایی تمرکز کنید. «در حالی که با برخی رژیم‌های غذایی، مانند رژیم کتوژنیک، کاهش وزن زیاد در کوتاه مدت ممکن است بسیار مؤثر باشد، حفظ این نوع رژیم در طولانی مدت بسیار دشوار است. اما با محدودیت زمانی غذا خوردن، شما فقط زمان غذا خوردن خود را تغییر می دهید و هیچ نگرانی عمده ای برای سلامتی در طولانی مدت وجود ندارد.

 

چگونه بدن گلیکوژن را پردازش می کند

به طور معمول، زمانی که یک فرد غذا نمی خورد، بدن از گلیکوژن برای سوخت خود استفاده می کند. گلیکوژن شکلی از کربوهیدرات ذخیره شده است که در کبد یافت می شود و همچنین در ماهیچه ها ذخیره می شود. هنگامی که بدن گلیکوژن را مصرف می کند، سپس به سمت اسیدهای چرب آزاد به عنوان شکل بعدی سوخت حرکت می کند. این به نوبه خود کتون هایی تولید می کند که ممکن است التهاب را کاهش دهد، حساسیت به انسولین را بهبود بخشد و در نهایت سطح گلوکز را بهبود بخشد.

هدف از روزه داری متناوب برای مبتلایان به دیابت تامین انرژی بدن با سوزاندن ذخایر چربی و کاهش وزن اضافی، بهبود حساسیت به انسولین و کاهش سطح قند خون است. نتایج مطالعه با اهداف روزه‌داری متناوب مطابقت دارد.

امتیاز 5 از 5

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی