آیا خوردن بین ساعت 7 صبح تا 3 بعد از ظهر می تواند به کاهش وزن و فشار خون کمک کند؟

زمان غذا خوردن

آیا خوردن بین ساعت 7 صبح تا 3 بعد از ظهر می تواند به کاهش وزن و فشار خون کمک کند؟

در یک تحقیق نشان داده شد که اگر غذا خوردن به مدت 8 ساعت بین ساعت 7 صبح تا 3 بعد از ظهر محدود شود، در بزرگسالان مبتلا به چاقی در مقایسه با گروهی که بیش از 12 ساعت در یک پنجره غذا خوردن غذا خوردند، منجر به کاهش وزن موثرتر، کنترل فشار خون و بهبود خلق و خوی می شود.

نویسندگان این مطالعه نوشتند: تغذیه زودهنگام با محدودیت زمانی (eTRE) برای کاهش وزن و فشار خون دیاستولیک مؤثرتر از خوردن در یک دوره 12 ساعته در بیشتر در 14 هفته بود.

بنابراین مداخله eTRE ممکن است یک درمان موثر برای چاقی و فشار خون بالا باشد. همچنین با کاهش خستگی و احساس افسردگی-افسردگی و افزایش قدرت، خلق و خوی را بهبود می‌بخشد و کسانی که می‌توانند به تغذیه زودهنگام با محدودیت زمانی پایبند باشند، چربی بدن و چربی تنه بیشتری را از دست می‌دهند.

محققان دریافتند که تاثیر محدودیت زمانی زودهنگام بر شرکت کنندگان چاق معادل کاهش 214 کالری دریافتی در روز است.

کارشناسان می گویند این می تواند تفاوت قابل توجهی در کاهش وزن ایجاد کند.

در طی یک دوره 14 هفته ای، 214 کالری اضافی در روز معادل 6 پوند (2.7 کیلوگرم) تفاوت در کاهش وزن است. برای بسیاری از افراد، از دست دادن 5 درصد از وزن یک مزیت قابل توجه برای سلامتی در نظر گرفته می شود و بنابراین، بله، این مقدار کالری می تواند کاملاً تفاوت ایجاد کند زیرا در یک سال این کاهش تقریباً 10 کیلوگرم وزن (22 پوند) است که برای برخی مردم نزدیک به 10 درصد کاهش وزن خواهند داشت.

 

زمان روز مهم است

این مطالعه جدیدترین مطالعه در مجموعه تحقیقاتی رو به رشدی است که تاثیر غذا خوردن با زمان محدود را بررسی می کند، اما به طور خاص بر روی خوردن با محدودیت زمانی اولیه تمرکز دارد.

ما نسخه‌ای از غذا خوردن با زمان محدود (TRE) را با تغذیه زودهنگام با محدودیت زمانی (eTRE) آزمایش کردیم که شامل قطع غذا در بعدازظهر و روزه گرفتن در بقیه روز است. از آنجایی که ریتم های شبانه روزی کلیدی در متابولیسم – مانند حساسیت به انسولین و اثر حرارتی غذا – در صبح به اوج خود می رسد، eTRE ممکن است مزایای بیشتری نسبت به سایر اشکال TRE داشته باشد.

به شرکت کنندگان در این مطالعه که وظیفه پیروی از یک برنامه غذایی با محدودیت زمانی اولیه را داشتند، دستور داده شد که هر روز بین ساعات ۷ صبح تا ۳ بعد از ظهر ۵۰۰ کالری کمتر از انرژی مصرفی خود در زمان استراحت مصرف کنند.

بعد از ظهر و عصر دستور به روزه داشتند. از آنها خواسته شد که این برنامه را حداقل 6 روز در هفته به مدت 14 هفته دنبال کنند.

«آنچه در مورد این مطالعه جالب بود، زمان بندی محدودیت است که به نظر می رسد نسبت به محدودیت های قبلی مزیت بیشتری دارد و این امر منطقی است زیرا سطح انسولین می تواند برای مدت طولانی تری پایین بماند و در نتیجه کالری سوزی را افزایش دهد.

هر کسی که سعی در کاهش وزن دارد بهتر است از روزه داری متناوب یا غذا خوردن با محدودیت زمانی بهره مند شود.

معایب این شیوه غذا خوردن این است که فرد ممکن است در دوره‌ای که غذا خوردن مجاز نیست احساس گرسنگی کند و در پایبندی به برنامه دچار مشکل شود.

وقتی صحبت از زمان غذا خوردن به میان می آید، کارشناسان می گویند برای کسانی که سعی در غذا خوردن با محدودیت زمانی دارند، یافتن یک پنجره غذایی مناسب که متناسب با نیازها و سبک زندگی آنها باشد، مهم است.

 

برای افرادی که دوست ندارند با احساس «گرسنگی» به رختخواب بروند، این می تواند یک راه سخت برای غذا خوردن باشد. متناوبا، از سوی دیگر؛ برای برخی افراد، شروع به خوردن دیرتر در روز، تغییر محدودیت زمانی به عنوان مثال به ظهر تا ساعت 8 بعد از ظهر بهتر از ساعت 7 صبح تا 3 بعد از ظهر است. آن واقعا به خود شخص ارتباط دارد. همچنین، اگر فردی با سابقه عادات غذایی نامنظم هستید، محدودیت زمانی می تواند محرک باشد.

 

مزایایی علاوه بر کاهش وزن

شرکت‌کنندگان در مطالعه که به دنبال غذا خوردن با محدودیت زمانی اولیه بودند، در مقایسه با سایر شرکت‌کنندگان 2.3 کیلوگرم وزن کم کردند.

آنها همچنین کاهش فشار خون دیاستولیک را تجربه کردند.

همچنین مشخص شد که خوردن محدود زمانی در بهبود اختلالات خلقی در میان شرکت کنندگان در مطالعه موثرتر است.

نویسنده این مطالعه می گوید: «آنچه می خوریم، چگونه می خوریم، به دلایل زیادی بر خلق و خوی ما تأثیر می گذارد. دوپامین می تواند از خوردن برخی غذاها ایجاد شود، احساس ما نسبت به خود می تواند تحت تأثیر آنچه می خوریم باشد.

التهاب (یا ضد التهاب) ناشی از غذاها می تواند بر ما تأثیر بگذارد، بالا و پایین شدن سطح گلوکز خون ما می تواند بر خلق و خوی ما تأثیر بگذارد. بنابراین، بله، نحوه غذا خوردن، چیزی که می خوریم، زمانی که می خوریم، مانند ریتم های شبانه روزی، می تواند بر خلق و خوی ما تأثیر بگذارد.

امتیاز 5 از 5

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی