چند توصیه مهم برای موفقیت در یک برنامه لاغری

چند توصیه مهم برای موفقیت در یک برنامه لاغری

ابتدا هدف‌های عقلائی را در نظر بگیرید. این صحیح نیست که بخواهید وزن زیادی را در زمان کوتاهی از دست بدهید زیرا کیلوگرم‌ای از دست رفته خیلی سریع‌تر و به‌مقدار بیشتر به سراغتان می‌آید.
یک برنامه غذائی متناسب و متعادل انتخاب کنید. مهم این است که بهتر بخورید تا اینکه کمتر بخورید. غذاهائی‌که تحلیل می‌روند را ترجیح دهید و از آنهائی‌که سرشار از کالری هستند (مواد قندی و چربی‌های پنهان) بپرهیزید. نکته اصلی این است که از خوردن بپرهیزید ولی گرسنه نمانید.
در هر موقعیتی خوردن آب را فراموش نکنید. آن‌هم آب طبیعی یا آبی که حاوی مواد گیاهی لاغرکننده است (کوکتل لاغری) حداقل در غیر از موقع غذا ۵/۱ لیتر آب بخورید.
فعالیت ورزشی داشته باشید. بهتر است ورزش شما ملایم و مرتب باشد (مثل شنا، پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری) و بهتر است این ورزش را در هفته چند بار تکرار کنید تا اینکه در هفته یک ساعت آن‌هم بطور تند و شدید ورزش کنید. از پله‌ها بالا بروید، برای تعطیلات هفتگی خود برنامه پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری تنظیم کنید. بدن در این حالت از ذخیره‌های خود استفاده می‌کند و عضلات رشد می‌کنند.
برنامه غذائی خود را قبل از رفتن به بازار برای خرید تنظیم کنید. در خرید هم به برنامه توجه کنید نه بیشتر خرید کنید و نه کمتر. با شکم سیر برای خرید رفتن به شما امکان می‌دهد که تسلیم تمایلات خود نشوید.
از غذا خوردن لذت ببرید. در آشپزخانه از مواد معطر استفاده کنید. این امر کمک می‌کند تا از نمک که باعث حبس شدن آب در بدن شما است کمتر استفاده کنید.
غذاهای پخته شده با بخار را ترجیح دهید. پخت غذا با بخار بدون افزودن چربی کیفیات مغذی را به بدن شما می‌رساند.
● غذاهائی که ما توصیه می‌کنیم:
▪ میوه: مرکبات، سیب، گلابی، انگور، هندوانه و…
▪ سبزیجات: کدوی مسمائی، گوجه فرنگی، هویج، کلم، قارچ، بادمجان و…
▪ لبنیات کم‌چربی، ماهی، گوشت پرندگان و گوشت گاو
▪ فراموش نکنید که از زندگی لذت ببرید.

امتیاز دهید

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی