فواید مصرف روزانه خرما بر سلامتی

خرما

خرما ماده خوراكي خوشمزه‌اي است. اين ماده خوراكي يك منبع كامل غذايي محسوب شده و در كتب مقدس نيز به آن اشاراتي شده است. بر اساس مطالعات انتشار يافته در مجله تغذيه، اگرچه خرما ميزان قند بالايي دارد اما پس از خوردن آن قند‌خون سريعا بالا نمي‌رود. گفتني است خرما ارزش غذايي بالايي داشته و حاوي پروتئين، كربوهيدرات و انواع ويتامين‌هاي B، A، K، C، منيزيم، پتاسيم، روي و ديگر مواد‌معدني است.

شايان ذكر است كه خرما در برخي مناطق به عنوان غذاي اصلي مصرف مي‌شود و اين روزها خواص درماني فوق العاده‌اي دارد، حال در اينجا به برخي از اين خواص اشاره مي‌كنيم: خرما منبع خوبي از فيبر محلول و نا‌محلول است، كه به سيستم گوارشي كمك ويژه‌اي مي‌كند. گفتني است كه فيبر موجود در خرما مي‌تواند از سلامت روده و عملكرد آن را حمايت كند.

اين ماده مغذي اين اطمينان را حاصل مي‌كند كه مواد‌غذايي به خوبي جذب بدن شده و در درمان يبوست نيز كاربرد دارد.  فيبر يافت شده در خرما به كاهش كلسترول LCL بدن كمك مي‌كند كه مي‌تواند از طريق دستگاه گوارش جذب شود. بايد گفت كه كلسترول LDL نوع بدي است كه باعث انسداد رگ‌هاي خوني شده و بيماري‌هاي قلبي را به بار مي‌آورد.  تصلب شرائين بزرگ‌ترين علت سكته قلبي و مغزي است كه به شدت كشنده مي‌باشد.

اين اتفاق باعث قطع جريان خون به اندام‌هاي حياتي بدن مي‌شود. خرما حاوي آنتي‌اكسيدان و اسيد‌هاي آمينه بالايي است كه از اين انسداد جلوگيري مي‌كند. گفتني است كه خرما زماني اثرگذاري بالايي دارد كه با عصاره انار تركيب شود.

امتیاز دهید

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی