راههای طلایی برای داشتن شکمی صاف و زیبا

شکم زیبا

-اگر نگران این هستید که چرا تمرینات ورزشی روی اندامتان اثری ندارد ؟ شاید نکته ای را جا انداختید .در ابن مقاله چند راه ساده برای اثر بخشی بهتر برای شما تهیه کردیم…

– اگر نگران این هستید که چرا تمرینات ورزشی روی اندامتان اثری ندارد ؟ شاید نکته ای را جا انداختید .در ابن مقاله چند راه ساده برای اثر بخشی بهتر برای شما تهیه کردیم…

– در ابتدا با حرکات سنگین شروع نکنید و یا تعداد نرمش هایی که انجام می دهید زیاد نباشد. مثلاً بجای 50 تا دراز و نشست 10 تا دراز و نشست انجام دهید.گرم کردن بدن قبل از ورزش خیلی مهم است اگر قبل از گرم کردن شروع به ورزش کنید باعث صدمه دیدن ماهیچه هایتان می شوید . برای اینکار کمی قدم بزنید رژه ثابت انجام دهید ، کمرتان را به سمت چپ و راست بچرخانید و یا خم شوید بطوریکه بتوانید انگشت پایتان را بگیرید .

– اکسیژن رسانی به سلول های ماهیچه ای بسیار مهم است.اگر میخواهید ماهیچه هایتان بازده ای مناسبی داشته باشند هنگام ورزش نفستان را حبس نکنید. وقتی که حرکات سبک انجام می دهید هوا را به درون شش ها وارد کنید ، و وقتی که به قسمت سخت کار رسیدید نفستان را بیرون بدهید

– مثلاً هنگام دراز و نشست ، وقتی در حال بلند شدن هستید نفستان را بیرون بدهید.

– اگر فکر می کنید که هنگام ورزش کردن فقط باید حرکات را انجام دهید سخت در اشتباهید ، برای نتیجه گیری حتماً باید روی حرکات ورزشی تمرکز کنید ، و از این پس هنگام ورزش ، تلویزیون و اخبار نگاه نکنید.

– اگر میخواهید شکمتان خیلی سریع خوش فرم بشود باید بطور ناگهانی حرکاتتان را عوض کنید. فقط به ورزش دراز و نشست اکتفا نکنید . حرکاتی مثل آسانا ، حرکت اصلی در ورزش یوگا ، را انجام دهید.

– برای داشتن شکمی با عضلات قوی تمرینات دیگر را در برنامه ورزشیتان جای دهید. مثل حرکات ساده ویریکسانا (V riksasana) یا درختی (Tree pose) که در آن با یک پا ایستاده و پای دیگر به صورت آزاد قرار دارد و کف دستها به هم چسبیده و بالای سر است.

– ورزش وقتی نتیجه می دهد که شما به اندازه کافی استراحت کنید . ورزش بیش از اندازه اثر ندارد . استراحت کافی باعث می شود ماهیچه ها قوی تر شوند .
– با آرامش ورزش کنید ، انجام حرکات ورزشی با عجله هیچ نتیجه ای ندارد.

– اگر از بدنسازی خسته شده اید یوگا را امتحان کنید . ورزش یوگا علیرغم تاثیر مثبت بر اندام ، روی ذهن نیز کار میکند و باعث آرامش روح و روان می شود . و اثر کاهش استرس نیز دارد.

– از وزنه هایی که مخصوص شکم است استفاده کنید زیرا این وزنه ها علیرغم چربی سوزی ، باعث فرم دهی و قوی شدن عضلات نیز می شود.
– فقط تکرار ورزش باعث داشتن شکمی صاف و صیقلی نمی شود . علاوه بر ورزش ، ما باید مراقب رژیم غذایی نیز باشیم
– یکی از متخصصان تغذیه می گوید : سعی کنید رژیم غذایی که استفاده می کنید حاوی مواد پروتئینی ، شیر بدون چربی ، محصولات لبنی ، میوه و سبزیهای تازه باشد

امتیاز دهید

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی