سویا یک عامل ضد میکروبی طبیعی است

سویا

طبق یک مطالعه جدید ممکن است ایزوفلاون و پپتیدهای سویا رشد پاتوژن میکروبی که باعث بیماریهای منتقله از غذا می شود، مهار کند.
مشتقات سویا در حال حاضر یک عامل اصلی در محصولات غذایی، از قبیل روغن های پخت و پز، پنیر، بستنی، مارگارین، غذاهای کنسرو شده و غذاهای پخته است.
استفاده از ایزوفلاون و پپتیدهای سویا برای کاهش آلودگی میکروبی می تواند در صنعت مواد غذایی مفید باشد، که در حال حاضر از مواد افزودنی مصنوعی برای محافظت از مواد غذایی استفاده می شود. دانشمندان دریافتند که سویا می تواند یک عامل ضد میکروبی موثرتری نسبت به فهرست فعلی مواد شیمیایی مصنوعی باشد.
استفاده زیاد از عوامل ضد میکروبی شیمیایی باعث شده است که برخی از سویه های باکتری به سویه های بسیار مقاوم در برابراین مواد تبدیل شوند، و علت بی اثر بودن این مواد در بیشتر قسمت ها اینگونه توضیح داده می شود.
ایزوفلاون و پپتیدهای سویا زیست تخریب پذیر، سازگار با محیط زیست و غیر سمی هستند. محققان یافتند که پپتیدهای و ایزوفلاون سویا رشد برخی از باکتری ها، از جمله پاتوژن لیستریا و سودوموناس را محدود می کند. در حالی که آنتی بیوتیک ها بدون تمای قائل شدن بین بیماری زا یا مفید بودن باکتری ها، همه ی آنها را از بین می برند. در حالی که بدن ما برای پردازش مواد غذایی نیاز به باکتری های مفید در روده ی انسان دارد.
پپتیدهای بخشی از پروتئین هاهستند و می تواند به عنوان هورمون، تولید کننده ی هورمون و یا انتقال دهنده های عصبی عمل کنند. ایزوفلاون به عنوان هورمون عمل می کنند و بسیاری از فعالیت های بیولوژیکی در سطح سلولی را کنترل می کنند.

امتیاز دهید

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی