روغن نارگیل خوب یا بد؟

روغن نارگیل

تصور غلط رایج این است که چربی های اشباع شده بد هستند و باعث بیماری های قلبی می شوند، اما مطالعات اخیر این باور را که چربی های اشباع نشده فرآوری نشده بخش مهمی از یک رژیم غذایی سالم هستند ، و باید به طور منظم مصرف شود و از آنها اجتناب نشود.
روغن نارگیل یک چربی اشباع ضروری و مفید است که فواید سلامتی آن مانند مفید بودن برای قلب، مغز، پوست، سیستم ایمنی بدن و تیروئید را برای سلامتی ثابت کرده است.

روغن نارگیل سرشار از اسید لوریک است که در بدن به مونولارین تبدیل می شود. دارای خواص ضد ویروسی، ضد باکتریایی و ضد پروتزوئالی است. همچنین سرشار از اسید کاپریک است که دارای فواید ضد میکروبی است که به شما در محافظت در برابر عفونت کمک می کند.

منبع غنی از تری گلیسیریدهای با زنجیره متوسط ​​(MCT) در روغن نارگیل، متابولیسم را فعال کرده و چربی های اضافی بدن را قطع می کند.

شاید برای شما تعجب آور باشد که درک کنید چربی اشباع شده طبیعی موجود در روغن نارگیل دارای مزایای شگفت انگیزی برای سلامتی است، مانند:

  • روغن نارگیل سرشار از اسید چرب با زنجیره متوسط ​​است که به عنوان یک منبع سریع انرژی یا متابولیزه به کتونها استفاده می شود، که اثرات درمانی بر روی اختلالات مغزی مانند صرع و آلزایمر دارد.
  • چاقی تقریباً در حال تبدیل شدن به یک اپیدمی جهانی است. از آنجا که MCT به سرعت در بدن می سوزد، و میزان متابولیسم را افزایش می دهد، منجر به کاهش وزن می شود، روغن نارگیل – غنی ترین منبع MCT در طبیعت – به حفظ وزن کمک می کند.
  • اسید لوریک و مونولارین موجود در روغن نارگیل عوامل بیماری زای مضر مانند باکتری ها ، ویروس ها و قارچ ها را از بین می برد و عفونت را از بین می برد.
  • چربی های اشباع سالم موجود در روغن نارگیل باعث افزایش کلسترول خوب (HDL) و تبدیل کلسترول بد (LDL) به فرم کمتر مضر می شود و خطر بیماری های قلبی را کاهش می دهد.
  • روغن نارگیل باعث درخشش پوست و تقویت مو می شود. مطالعات ثابت کرده است که این یک مرطوب کننده پوست موثر است و از ریزش و آسیب مو محافظت می کند.
    برای استفاده از فواید روغن نارگیل برای سلامتی ، به دنبال روغن نارگیل ارگانیک و بکر باشید ، نه محصول تصفیه شده.
امتیاز دهید

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی