دانه های چیا چیست

دانه های چیا

دانه های چیا از گیاه کویری Salvia hispanica ، عضوی از خانواده نعناع ها است. بذر سالویا هیسپانیکا غالباً با نام رایج چیا و همچنین چندین نام با مارک تجاری فروخته می شود. اعتقاد بر این است که منشا آن در آمریکای مرکزی است .

دانه های چیا به عنوان یک منبع عالی از اسید چرب امگا 3 مورد توجه قرار گرفته اند. آنها همچنین منبع عالی فیبرغذایی با 10 گرم در هر اونس (حدود 2 قاشق غذاخوری) هستند و حاوی پروتئین و مواد معدنی از جمله آهن، کلسیم، منیزیم و روی هستند.

تحقیقات جدید نشان می دهد که گنجاندن دانه های چیا به عنوان بخشی از یک سبک غذایی سالم می تواند به بهبود عوامل خطر قلبی عروقی مانند کاهش کلسترول، تری گلیسیرید و فشار خون کمک کند. با این حال ، مطالعات منتشر شده زیادی در مورد فواید مصرف دانه های چیا برای سلامتی وجود ندارد و بسیاری از اطلاعات موجود بر اساس مطالعات حیوانی یا مطالعات انسانی با تعداد کمی از شرکت کنندگان در تحقیق است.

چگونه دانه های چیا بخوریم

دانه های چیا را می توان به صورت خام خورد و یا روی غلات ، برنج ، ماست یا سبزیجات دانه های چیا آسیاب شده یا کامل بپاشید. در مکزیک نوشیدنی به نام chia fresco با خیساندن دانه های chia در آب میوه یا آب تهیه می شود. دانه های چیا بسیار جاذب هستند و هنگامی که در آب خیس می شوند بافت ژلاتینی ایجاد می کنند و باعث می شود مخلوط آنها در غلات پخته شده یا غذاهای دیگر آسان شود.

بذرها تنها قسمت مهم گیاه چیا نیستند. جوانه ها نیز خوراکی هستند. سعی کنید آنها را به سالادها، ساندویچ ها و غذاهای دیگر اضافه کنید.

امتیاز دهید

طراحی وبسایت و سئو توسط مهندس هرمزی ۰۹۳۶۰۶۱۳۸۱۲

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رسانه های اجتماعی